Prin Ordinul Ministrului Finantelor nr. 487 din 15 iunie 2007 privind etapele de realizare a transferului competentelor pentru administrarea accizelor si a produselor accizabile, incepand cu 1 iulie aceasta activitate a trecut la Directia Regionala Vamala Cluj cu sediul la Oradea. Mai precis, in cadrul Directiei Judetene pentru Accize si Operatiuni Vamale (DJAOV) Oradea, care fiinteaza in cadrul Biroului Vamal Oradea.
Vasile Farc, reprezentatul Directiei Generale a Finantelor Publice Bihor, ne-a declarat ca transferul competentelor se va face in trei etape: incepand cu 1 iulie s-a trecut la transferul supravegherii produselor accizabile (antrepozite fiscale), detasandu-se de la DGFP Bihor catre DJAOV Oradea personal pentru instruirea vamesilor in acest sens, pentru o perioada de 60 de zile; de la 1 octombrie se va trece la realizarea transferului de informatii privind producatorii de produse accizabile si produsele accizabile, la invatarea de catre personalul vamal a cerintelor in domeniu, mai ales a intocmirii si folosirii Documentatiei Administrative de Intentie (DAI), documentatie care trebuie sa insoteasca fiecare produs accizabil de la producator la beneficiar; de la 1 noiembrie se va trece la transferul competentelor actiunii de verificare, investigatii si control, unde vamesii vor invata mecanismul certificarii si autorizarii antrepozitelor fiscale; de la 1 aprilie 2008 se va trece la transferul competentelor in cadrul inspectiei fiscale, aceasta faza fiind si ultima. De asemenea, pana la acest termen trebuie modificat si Codul de procedura fiscala, care a reglementat modul in care s-a facut accizarea pana acum. De mentionat ca, pana pe 1 aprilie 2008, inspectia fiscala va fi facuta tot de inspectorii DGFP Bihor.
Calin Vesa, directorul executiv al Directiei Regionale Vamale Cluj, ne-a declarat ca in acest scop s-a infiintat o noua structura, si anume Directia Judeteana pentru Accize si Operatiuni Vamale Oradea, care fiinteaza in cadrul Biroului Vamal Oradea, directie care se afla la aceasta ora in formare si care se va ocupa de activitatea de accizare, alaturi de cea privind operatiunile vamale. "In cadrul Biroului Vamal Oradea activeaza 50 de persoane, marea majoritate a acestora se vor ocupa cu accizarea. Inca nu stim care va fi numarul de noi angajati, insa stim ca la nivelul ANV a fost aprobata o suplimentare de 1.000 de posturi. Din acest numar ne vor fi alocate si noua cateva. Vom vedea cate", a precizat seful DRVC.