Piata romaneasca de real-estate inregistreaza o cerere mai mare decat oferta, insa proiectele sunt tot mai multe, iar concurenta devine din ce in ce mai mare si, implicit, riscul ca proiectul sa nu se vanda creste, sustin reprezentantii companiei imobiliare Esop."Romania este o piata cu o mare putere de absorbtie in ceea ce priveste achizitiile de locuinte, dar si o piata cu preturi ridicate raportat la tarile din Estul Europei si la puterea de cumparare a romanilor. In acelasi timp si deloc paradoxal, investitiile in piata romaneasca de locuinte nu pot fi considerate, din start, o reusita garantata, ba chiar pot fi sortite esecului, daca nu se au in vedere anumite aspecte fundamentale", este de parere director departamentului de vanzari rezidentiale al companiei de consultanta imobiliara Esop, Irina Petrescu.
Potrivit acesteia, premisa de la care trebuie sa plece orice proiect imobiliar este o analiza foarte atenta a cerintelor pietei la momentul respectiv si, implicit, o definire clara a publicului-tinta caruia se adreseaza. "Aceasta idee de baza trebuie atent analizata, pentru ca este cea care influenteaza major restul aspectelor, de la constructie, suprafete si finisaje pana la vanzare", adauga reprezentantul Esop.Analistii imobiliari sustin ca majoritatea dezvoltatorilor fac un prim studiu de impact si de fezabilitate, in urma caruia stabilesc destinatia exacta a proiectului. Exista si dezvoltatori care merg direct la arhitecti si le cer sa faca un proiect cat mai bun, care sa exploateze la maxim terenul, punct de vedere care neglijeaza alte aspecte esentiale si care poate duce la un proiect greu de vandut, la un proiect care nu se adreseaza nici unui segment de piata si, mai mult decat atat, la probleme de administrare a complexului care pot aparea dupa vanzarea proiectului", mai spune Petrescu.In momentul de fata, in Bucuresti s-au conturat zone rezidentiale dupa criterii de pret, distanta pana in centru sau clase sociale.