De curand, Inspectoratul General al Politiei Romane (IGPR) a solicitat Ministerului Internelor si Reformei Administrative (MIRA) sa modifice Codul Rutier prin introducerea "politistului acoperit" in intersectii si interzicerea aparatelor de detectat radar. Aceasta, desi potrivit unor date prezentate de Politia Rutiera numarul accidentelor auto cauzate de viteza neadaptata la conditiile de trafic si de cea neregulamentara (excesiva) a scazut de cand s-a dat voie la utilizarea detectoarelor radar. Mai exact, din decembrie 2006 pana in prezent s-au inregistrat 515 accidente auto cauzate de viteza, fata de aceeasi perioada din 2005-2006, cand s-au intamplat 620 de astfel de cazuri, soldate cu raniri grave si morti, potrivit Politiei Rutiere.
Cu toate acestea, in primele cinci luni ale anului, raportat la aceeasi perioada din 2006, numarul de accidente auto in general a crescut cu 11%, potrivit unui reprezentant al Politei Rutiere. Acesta ne-a explicat ca soferii au fost mai prudenti doar in decembrie si ianuarie, adica imediat dupa ce s-a introdus noul Codul Rutier. Mai mult, cei de la circulatie arata ca soferii accelereaza viteza dupa ce trec de un radar.

Detectorul de radar, permis de viteza

Reprezentantii unei companii specilizate in comercializarea de detectoare de radar ii contrazic pe cei de la circulatie, aratand ca detectorul de radar nu este in niciun caz un permis de viteza. "Cei care il folosesc sunt constienti de acest lucru si au tendinta de a conduce mai prudent. Este doar un mijloc de a evita amenda, atunci cand depasesti cu putin limita de viteza", a declarat Marian Stancu, director de vanzari al companiei din domeniu.
Mai mult, posibila interzicere a detectoarelor prin modificarea Codului Rutier ar fi in detrimentul conducatorilor auto, potrivit companiei care comercializeaza astfel de aparate. Si asta pentru ca majoritatea conducatorilor auto depasesc "cu putin" viteza legala, in mod frecvent, dar numai in zonele unde drumul si conditiile de trafic permit, reiese dintr-un studiu realizat de companie in perioada iulie-august 2006. In ciuda avantajelor oferite de detectoarele radar, "de la legalizare pana in prezent am comercializat in jur de 30.000 de produse, o cifra mica, raportat la cele 3,6 milioane de autotorisme inmatriculate in Romania la sfarsitul lui 2006, conform APIA, ne-au mai spus reprezentantii firmei din domeniu.
Trebuie spus ca un astfel de dispozitiv costa de la 70 de euro in sus.

Legislatie instabila

Asociatia automobilistilor din Romania, Automobil Clubul Roman (ACR), a protestat recent fata de intentiile autoritatilor de a interzice detectoarele radar. ACR arata ca, desi Parlamentul le-a permis soferilor sa poata folosi aparatele de detectie a radarelor politiei, aceasta doreste la sase luni de la aplicarea legii sa le interzica. In plus, reprezentantii ACR se indoiesc ca "disparitia detectoarelor de radar si aparitia "politistului sub acoperire" vor diminua numarul accidentelor", aratand ca accidentele auto se produc din diverse alte cauze decat depasirea vitezei.