Compania irlandeza Mivan Development a anuntat prelungirea perioadei de livrare a lantului de zece malluri Tiago, pe care au avansat-o initial, de la trei ani la cinci ani, ca strategie impotriva crizei, ne-a comunicat compania.
Criza financiara obliga jucatorii activi pe piata locala de real-estate sa-si schimbe strategiile de afaceri pentru a-si diminua riscurile unor pierderi substantiale.
Mivan are asigurata finantarea pentru trei malluri Tiago care vor fi terminate in urmatorii doi ani. Un element care duce la scaderea riscului companiei este folosirea a cat mai putine credite bancare.
Compania are ca partener, in dezvoltarea lantului de centre comerciale, firma irlandeza Moritz, iar pe partea de credite bancare lucreaza cu UniCredit Tiriac Bank si Bancpost.
Nivelul de investitie necesar construirii lantului Tiago este de peste 700 de milioane de euro, respectiv cate 70-90 de milioane de euro pentru fiecare centru. Cel mai mare mall Tiago va fi deschis in primavara 2009, la Oradea, in urma unei investitii de circa 150 de milioane de euro.
Initial, Mivan anuntase ca fiecare dintre cele 10 malluri va costa in jur de 70 de milioane de euro si ca mallul din Oradea se va deschide in toamna acestui an. Iata ca deschiderea s-a amanat cu jumatate de an.
Chiar daca, in ultimul an, a fost anuntat un numar impresionant de malluri la nivel de tara, reprezentantii Mivan considera ca o mare parte vor renunta la ele din cauza crizei, motiv pentru care nu se poate vorbi de o saturare a pietei.
Romania are in prezent o suprafata de 35 m2 de centru comercial la mia de locuitori, in timp ce o tara ca Polonia are in jur de 145-200 m2 la mia de locuitori.