Reprezentantii sindicatelor din Combinat au facut o serie de propuneri administratiei, cerand conditii mai bune de transport pe drumul dintre casa si serviciu, dar demersurile au ramas deocamdata fara rezultat.

Nu mai este nicio noutate faptul ca de cativa ani transportul angajatilor Combinatului cu mijloacele de transport ale Transurb si Atlas, societati cu care conducerea ArcelorMittal Galati a incheiat in acest scop contracte, a dat nastere unor nemultimiri din partea angajatilor. Astfel, acestia s-au plans de faptul ca in cursele conventie este inghesuiala, deoarece in mijloacele de transport se urca si angajatii firmelor de prestari servicii care nu platesc niciun leu pentru transport. Siderurgistii s-au mai plans si de conditiile de transport, respectiv de faptul ca starea unor autobuze nu este corespunzatoare. Liderul sindicatului Forum, Costica Harnagea, ne-a declarat ca sindicatele au identificat niste solutii care ar putea rezolva problemele celor peste 10.000 de siderurgisti al caror transport este asigurat cu ajutorul curselor tip conventie. "Am prezentat conducerii Combinatului propunerile noastre, principala fiind aceea ca fiecare angajat al Combinatului sa primeasca un abonament pe baza caruia sa circule cu aceste curse tip conventie, si sa nu mai mearga pe baza legitimatiei de serviciu. Acest lucru ar insemna ca fiecare dintre operatorii de transport sa incheie un contract cu fiecare dintre angajati, si nu cu administratia Combinatului, cum este acum, ceea ce ar permite ca in cazul in care un angajat nu este multumit de conditiile de transport, sa poata rezilia contractul si sa aleaga un alt mod de transport. De asemenea, am mai cerut ca angajatii care vin la serviciu cu mijloacele de transport ale Transurb sa poata circula si in oras in mod gratuit pe una din liniile societatii, tinand cont de suma pe care o platesc pentru a folosi cursele tip conventie. Am prezentat aceste propuneri conducerii Combinatului, dar pana in prezent nu am primit niciun raspuns la solicitarile noastre. Contractul privind transportul angajatilor este incheiat de administratie cu fiecare din cele 2 societati. Cred ca daca propunerile ar fi acceptate, problemele legate de transportul salariatilor ar putea fi rezolvate", ne-a mai declarat liderul sindicatului Forum, Costica Harnagea. Valoarea unui abonament lunar este de 552.000 lei vechi, din care doar 276.000 lei sunt platiti de catre angajati, diferenta fiind suportata de societate.