O familie din comuna Podari se plange de serviciile de proasta calitate oferite de furnizorul local de energie electrica. Oamenii acuza ca au fost tratati necorespunzator de dispecerii apelati la Serviciul de Deranjamente al CEZ. Compania neaga acuzatiile.

Valentina Bizu locuieste in satul Braniste, comuna Podari. Vineri, 27 februarie, a fost o intrerupere anuntata de energie electrica intre orele 10.00-15.00. Dar, dupa ora 18.00, curentul s-a oprit din nou. De data aceasta, pentru inca zece ore. Familia Bizu sustine ca a telefonat in repetate randuri la Serviciul de Deranjamente al furnizorului local de energie electrica CEZ (0251/929), dar li s-a spus, de fiecare data, ca intr-o jumatate de ora sau o ora vine lumina. Nu s-a intamplat asa, iar in acest timp cei doi soti si o batrana de 84 de ani stateau in casa ca pe un butoi cu pulbere. "Cauza pentru care am insistat cu telefonul la Deranjamente a fost aceea ca avem o centrala pe lemne, iar pompa de apa este alimentata la curentul electric. Noi avem alta sursa de energie, dar nu tine foarte mult si, daca nu este curent electric, se opreste pompa, iar temperatura in cazan creste si poate exploda. Daca persoanele de la compania electrica nu ne pacaleau din ora in ora ca vine curentul, noi am fi stat in frig si am fi oprit focul de sub cazan, dar asa am asteptat toata noaptea sa vedem cand vine lumina", a spus Valentina Bizu. Abia in dimineata zilei de sambata, la ora 4.20, a fost reluata furnizarea energiei electrice in Braniste.

Clienti model, tratati cu dispret

Femeia acuza ca dispecerii CEZ s-au purtat necuviincios la telefon: "Desi era curentul oprit in jumatate de sat, o doamna de la Deranjamente m-a sunat la ora 3.30 si mi-a spus ca 'pentru linistea mea' a trimis o echipa rapida sa caute din curte in curte defectiunea si ca vor ajunge si la mine. Pai ne pacalesc ca pe copiii mici? Daca e jumatate de sat fara curent, cum poate sa fie defectiunea de la mine din curte?". Valentina Bizu spune ca familia ei nu a intarziat nici macar o data cu plata facturii la energia electrica si ca, iarna "depindem de energie ca de aer, pentru ca fara ea nu avem nici caldura. Ce fac cei de la Deranjamente este bataie de joc. Macar sa le spuna oamenilor corect cand vine lumina, nu sa-i duca ore in sir cu vorba si sa mai si faca baza la telefon".

CEZ se justifica

Societatea CEZ Distributie a anuntat ca avaria din ziua de 27 februarie a afectat zonele Braniste, Balta Verde si Facai, dar ca la manevrele de realimentare cu energie a liniei din Podari "s-a produs alta defectiune la iesirea din PT 292, provocata de un scurtcircuit la capetele conductoarelor. Trei echipe CEZ Distributie au fost trimise in teren pentru identificarea defectiunilor si remedierea avariei". CEZ neaga faptul ca angajatii de la Deranjamente i-ar trata necuviincios pe clientii societatii. Desi au mai fost semnalate cazuri in care clientii care sunau la 929 intampinau dificultati in a le fi preluate apelurile sau erau tratati cu dispret de reprezentantii furnizorului de energie, compania nu a precizat daca a luat vreo masura concreta in acest sens. Prin informarea transmisa catre GdS, CEZ imbie consumatorii cu fraze care arata grija incomensurabila fata de client: "Profesionalismul echipelor CEZ in relatia cu clientii sai este un deziderat esential in politica Grupului CEZ Romania".