Comisia pentru efectuarea cercetarii prealabile in vederea declararii utilitatii publice pentru lucrarea de interes national "Magistrala 5 Metrou Drumul Taberei - Pantelimon - tronson Drumul Taberei - Universitate", formata din reprezentantii ministerelor Transporturilor, Dezvoltarii si de Finante, reprezentantii sectoarelor 1, 3, 5 si 6 si conducerea Primariei Municipiului Bucuresti - prin Primarul General prof. dr. Sorin Oprescu si arhitectul sef, Gheorghe Patrascu - s-a intrunit astazi in sedinta, la sediul Primariei Municipiului Bucuresti.
Membrii comisiei au semnat in unanimitate procesul verbal de constatare prin intermediul caruia se propune Guvernului Romaniei ca lucrarea Magistrala 5 Metrou sa fie declarata de utilitate publica.
Comisia a analizat si avantajele economico-sociale si ecologice ale investitiei, care sustin necesitatea lucrarii, respectiv imbunatatirea conditiilor de trafic in Bucuresti, cu efect imediat in fluidizarea transportului de suprafata, cresterea sigurantei rutiere datorata deplasarii cu metroul, reducerea cheltuielilor sociale, cresterea oportunitatilor economice, in zonele cu acces la metrou, iar din punct de vedere al protejarii mediului se estimeaza o reducere semnificativa a nivelului de noxe, prin renuntarea unor bucuresteni la transportul cu automobilul personal dar si reducerea nivelului de poluare cu praf.
Lucrarile nu pot fi efectuate fara exproprieri. Acestea se fac in baza Legii nr.33/1994. Sunt vizate terenuri in suprafata de 7.603 mp (din care 1.614 mp sunt constructii proprietate privata - a persoanelor fizice). Sunt de asemenea ocupati 15.199 mp teren apartinand domeniului public al statului sau local si sunt propuse a fi desfiintate 637 mp de constructii din domeniul statului.
In timpul sedintei, Primarul General Prof. Dr. Sorin Oprescu a propus infiintarea unei structuri de coordonare permanenta: " Vrem sa aducem la aceeasi masa responsabilii din toate institutiile implicate, pentru a corela lucrarile si a avea un proiect comun in privinta imbunatatirii conditiilor de trafic in Bucuresti."
Membrii Comisiei au primit pozitiv aceasta solicitare.
Directorul general Metrorex, Gheorghe Udriste: " Apreciez ca absolut necesar a se constitui un grup de lucru comun Municipalitate-Metrorex, care sa coordoneze si sa integreze programul de lucrari care vizeaza linia de metrou cu lucrarile demarate de PMB, respectiv pasajul internodal Razoare si parcarea subterana de la Universitate."
Noua structura de coordonare permanenta a lucrarilor la noua linie de metrou cu lucrarile de modernizare a infrastructurii rutiere de suprafata demarate de Primaria Municipiului Bucuresti va studia posibilitatea ca pe parcursul executiei casetei de metrou intre zona Operei si Rosetti (de-a lungul celor doua bulevarde Kogalniceanu si Regina Elisabeta) odata cu executia liniei de metrou, la nivelul intermediar sa se realizeze o caseta edilitara pentru traficul general si pentru utilitati, iar transportului public si pietonal sa-i fie rezervata zona de suprafata.