In dana 47 a Portului Constanta a avut loc ieri festivitatea inaugurarii Terminalului de Ciment Decirom al producatorului spaniol Ceminter International, singurul obiectiv de acest tip din Romania. La eveniment au fost prezenti prefectul Danut Culetu, Mihai Daraban, presedintele Camerei de Comert, Industrie, Navigatie si Agricultura Constanta, Gheorghe Iorov, directorul general adjunct al Administratiei Porturilor Maritime, precum si numerosi alti invitati. Terminalul este proiectat sa asigure un import anual de ciment in Romania de pana la un milion de tone, insa in primul an de functionare vor fi descarcate din vapoare cca.300.000 tone de ciment vrac, a aratat Mario Gracia, directorul general al Ceminter International SRL, reprezentanta romana a firmei spaniole cu acelasi nume care reprezinta un brand important pe piata europeana a cimentului.
La randul sau, Valeriu Bajenaru, directorul general al Decirom SA (vechi si important operator portuar din Portul Constanta, care are acelasi patron ca si firma spaniola Ceminter) a declarat ca nu este vorba despre un simplu terminal, obiectivul inaugurat ieri avand si rolul de a efectua amestecul pentru obtinerea unui tip nou de ciment pe piata romaneasca. De altfel, tehnologia folosita la terminal permite aspirarea cimentului vrac din magaziile vapoarelor ce vor acosta in dana 47 a Decirom- ciment care este adus la Constanta din lumea intreaga- si ambalarea lui in saci de plastic care la randul lor sunt grupati in paleti si apoi transportati cu camioanele catre diverse zone ale Romaniei, cum ar fi Bucurestiul, unde de 2 ani se inregistreaza o penurie de ciment in saci, in conditiile boom-ului inregistrat de sectorul autohton al constructiilor. Pe de alta parte, exista si posibilitatea efectuarii amestecului in vederea obtinerii unui alt tip de ciment care, de asemenea, este ambalat in saci tot in terminalul respectiv. Aceasta linie de amestec si ambalare a cimentului este complet automatizata, terminalul dispunand si de un laborator de analiza dintre cele mai performante din Romania, care stabileste concentratiile de componente ale cimentului fabricat in Terminalul Decirom. Nu in cele din urma, la cealalta extremitate a terminalului exista 4 silozuri care permit incarcarea simultana a cate doua autobetoniere.