Specialistii estimeaza ca in perioada Sarbatorilor de iarna vanzarile de vinuri spumante cresc cu pana la 15%, acestea fiind de peste cinci ori mai mari fata de media celorlalte luni . In preajma Sarbatorilor, producatorii realizeaza mai mult de jumatate din cifra de afaceri anuala.
Cresterile acestora sunt impulsionate si de promotiile si campaniile de promovare realizate de producatori si retaileri, au declarat Agentiei Mediafax reprezentantii firmelor din domeniu.
Pe segmentul vinurilor spumante, firmele inregistreaza vanzari de peste cinci ori mai mari in lunile de la sfarsitul anului, realizand in acest interval peste jumatate din cifra de afaceri.
Producatorii estimeaza ca aproximativ 60% din vanzarile de spumant ale producatorilor romani sunt inregistrate in perioada 15 noiembrie-15 ianuarie.
Vanzarile de vin spumant pe piata romaneasca au crescut cu peste 10% in volum si 12% in valoare, in perioada octombrie 2005-septembrie 2006 fata de perioada precedenta, potrivit datelor unei companii de cercetare.
Cele mai cautate spumante sunt cele dulci, care acopera aproape jumatate din piata, urmate de spumantele demiseci, cu o cota de aproximativ 40%. Ponderea spumantelor seci este de 10-13%. (A.ß.)