Ministerul Economiei si Comertului asteapta inca un raspuns din partea coreana referitor la o serie de puncte ramase in litigiu, pentru finalizarea negocierilor de preluare de catre statul roman a Daewoo Automobile Craiova, a declarat ministrul de resort, Codrut ßeres.
El a reafirmat ideea ca pretul pe care statul roman il ofera pentru rascumpararea titlurilor este deja stabilit si nu reprezinta unul dintre diferendele ramase intre cele doua parti.
"Unul dintre punctele ramase in suspensie este ca Daewoo Motor Company isi asuma datoriile pe care Daewoo Romania le are fata de aceasta si fata de Daewoo United Kingdom, dar nu si alte datorii pe care Daewoo Romania le-ar putea avea fata de afiliati ai companiilor mentionate", a precizat ministrul Economiei.
El a mai specificat ca un alt punct asupra caruia cele doua parti nu au ajuns la un acord este responsabilitatea penala a managerilor coreeni care au activat la Daewoo Romania, care ar trebui sa fie, potrivit partii romane, trasi la raspundere pentru o serie de fapte care tin de activitatea firmei.
Daewoo Automobile Romania a fost infiintata in 1994 ca societate mixta formata de Automobile Craiova si Daewoo. Uzina nu a fost inclusa in acordul prin care General Motors a preluat in septembrie 2002 o parte dintre activele grupului sud-coreean, aflat in dificultati financiare.
Daewoo Motor detine un pachet de 51% din actiunile societatii de la Craiova. Diferenta de 49% din capitalul social apartine Automobile Craiova, la care statul controleaza 72,4% din actiuni. Guvernul a mandatat Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie sa negocieze preluarea actiunilor aflate in posesia companiei sud-coreene, pentru a vinde ulterior pachetul majoritar unui investitor strategic.
General Motors, Ford si Renault-Nissan sunt numele vehiculate pentru posibilii investitori care ar putea prelua Daewoo Automobile. Directorul general al Automobile Dacia, FranÇois Fourmont, atragea atentia saptamana trecuta ca, daca problema de la Daewoo nu se va rezolva si "va continua la nesfarsit" in aceeasi maniera, Renault va renunta la aceasta idee.