Angajatorii sint obligati sa transmita Inspectoratului Teritorial de Munca (ITM), pina la 31 martie, registrul general de evidenta a salariatilor in format electronic. Noua obligatie pe care o au agentii economici este prevazuta in Hotarirea de Guvern nr. 161 din data de 3 februarie privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor.

"Transmiterea in format electronic a registrului de evidenta a salariatilor se poate face prin doua modalitati. Prima o reprezinta completarea online a bazei de date existente pe portalul Inspectiei Muncii dupa obtinerea parolei de la ITM. Pentru obtinerea parolei angajatorul trebuie sa depuna la ITM, Camera 202, o cerere conform modelului afisat pe pagina www.itmgalati.ro. Incepind de luni angajatorii se pot prezenta, intre orele 10.00-13.00 si 15.30-17.30, la Camera 202 pentru obtinerea parolei necesare transmiterii online a registrului de evidenta a salariatilor", a declarat inspectorul sef al ITM Galati, Ionel Petrea. A doua modalitate pe care o au angajatorii pentru a respecta prevederile noului act normativ o reprezinta depunerea la sediille ITM Galati, respectiv Tecuci, a registrului de evidenta a salariatilor in format electronic, insotit de o adresa de inaintare semnata de angajator conform modelului de pe pagina de internet a institutiei.

Angajatorii care nu au depus la sediul ITM declaratiile fiscale lunare privind stabilirea comisionului vor depune in format electronic registrul de evidenta a salariatilor la institutie, insotit de adresa de inaintare, ulterior putind solicita parola pentru transmiterea acestuia online.

In termen de cinci zile de la data la care au loc modificari ale unor elemente prevazute in Hotarirea de Guvern nr. 161, cum ar fi elementele de identificare a salariatilor, de exemplu numele, prenumele, data angajarii, functia sau ocupatia, angajatorul trebuie sa transmita registrul de evidenta a salariatilor la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi are sediul sau domiciliul.