Grupul german Daimler renunta la deschiderea unei fabrici la Cluj si vrea sa investeasca in Bihor. Nemtii si-au indreptat atentia spre doua amplasamente din judetul Bihor. Localitatile vizate de corporatia cu activitati in sectorul productiei de automobile sunt comuna Osorhei si Salonta.
Daimler prefera Bihorul pentru a beneficia atat de forta de munca din Romania, cat si de cea din Ungaria, amplasamentele vizate aflandu-se la cativa kilometri de granita. Daca, acum doua luni, comuna Jucu si parcul Tetarom III figurau pe lista de prioritati a concernului Daimler, iar toata presa locala din Cluj si cea nationala dadeau ca sigura sosirea germanilor langa Nokia, corporatia a decis ca zona unde va investi sa fie in Bihor. Agentia Romana pentru Investitii Straine (ARIS) a comunicat ca municipiul Cluj nu mai este luat in calcul, urmand ca investitia de 500 de milioane de euro sa fie validata in judetul Bihor. In Salonta germanii au vazut ca sunt disponibile 1.400 ha, iar in Osorhei, 500 ha. Aceeasi sursa afirma ca balanta inclina spre Salonta, adica 75% vor investi acolo, pentru ca au autostrada pana aproape de granita cu Romania si in plus beneficiaza de forta de munca din ambele tari, Romania si Ungaria.
Primarii celor doua localitati vizate de investitia Daimler au declarat mass-mediei ca nu stiu nimic despre investitie atat la nivel oficial, cat si neoficial. Autoritatile judetene stiu la fel de putin despre investitie ca si cele locale.
Pe de alta parte, edilii locali recunosc ca zona ofera forta de munca suficienta, iar infrastructura locala poate suporta investitia germanilor. Török László, primarul Salontei, a mentionat la randul sau ca venirea celor de la Daimler este foarte interesanta, insa nu stie nimic concret despre asta. In lipsa unui comunicat oficial din partea celor de la Daimler, nici Prefectura Bihor nu va face vreo speculatie in acest sens. Lakatos Rozália, primarul Osorheiului, a spus la randul ei ca este loc pentru dezvoltatorul german, iar zona este foarte usor accesibila pe cale rutiera si este conectata la utilitati. Locul este accesibil din trei parti pe drumuri comunale pietruite, este legat la reteaua electrica, exista si un proiect pentru canalizare, iar pana la sfarsitul anului se va introduce alimentarea cu apa.
Grupul Daimler are patru divizii: automobile Mercedes-Benz, camioane Daimler, Daimler Servicii Financiare si respectiv Autobuze si Camionete. Daimler a vandut anul trecut 2,1 milioane de vehicule. Divizia Mercedes-Benz Cars si-a marit cifra de afaceri cu doar 3%, la 1,2 milioane de vehicule. Din cauza scaderii pietei in America de Nord si Japonia, numarul de camioane vandute a scazut cu 9%, la 467.000 de masini. Divizia Mercedes-Benz Van si-a crescut vanzarile cu 13%.