Privatizarea Daewoo Craiova va reprezenta "o poarta a autoturismelor de conceptie chinezeasca catre Europa", a declarat luni ministrul de stat, Bogdan Pascu, in cadrul unei intalniri cu o delegatie a Guvernului din China. Pentru a fi privatizata, compania trebuie sa fie preluta din nou de stat. Iar acest lucru se va intampla chiar azi, dupa spusele lui Razvan Neagoe, director in cadrul Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie (OPSPI), citat de NewsIn. Dar pe langa chinezii de la Chery Automobile, de firma din Craiova mai sunt interesate si companiile Ford, General Motors si Renault-Nissan. Acestea au trimis scrisori de interes pana la jumatatea acestei luni. OPSPI va lansa insa anuntul privind privatizarea Daewoo Craiova in a doua jumatate a lui septembrie.
Reamintim ca la jumatatea lui iunie, Executivul a anuntat ca Daewoo Motors a acceptat sa cedeze statului roman actiunile detinute la Daewoo Craiova. Contractul semnat intre reprezentantii Ministerului Economiei si Comertului si cei ai Daewoo Motors va trebui sa fie aprobat in prima instanta de catre Curtea Districtuala din Incheon Seul si apoi de catre Guvernul Romaniei.

Divizie Daewoo, la vanzare in 2008

Daewoo Shipbuilding, una dintre diviziile grupului sud-coreean, care este prezenta si in Romania prin Daewoo Mangalia Heavy Industries, va fi vanduta in 2008, anunta Mediafax.
Un reprezentant al actionariatului aprecia ca vanzarea Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering va fi una dintre cele mai importante tranzactii din Coreea de Sud si ca nicio companie locala n-ar putea prelua constructorul naval, la momentul actual. (M.H.)