Contractul pentru revenirea Daewoo Craiova la stat a fost semnat ieri de Ion Ion, vicepresedintele Daewoo Automobile Romania, si de presedintele Daewoo Motor din partea coreeana. Aceasta din urma va primi 60 de milioane de dolari, 50 pentru pachetul de actiuni si 10 in contul datoriilor uzinei din Craiova catre firme din grupul Daewoo. Pana cand va fi privatizata, Uzina din Banie va continua deocamdata productia sub marca Daewoo, pentru care are licenta. Dar pentru a ramane competitiva pe piata, fabrica trebuie sa lanseze un nou model de automobil in urmatorii doi ani, a apreciat ministrul Economiei, Codrut ßeres. De asemenea, in tot acest timp, statul va mentine numarul de angajati. Mai mult, Ion Ion sustine ca uzina va face angajari in septembrie pentru a putea adauga un al treilea schimb de productie la liniile de asamblare de motoare si cutii de viteze destinate exportului. Astfel, sute de noi angajati vor intra din toamna pe portile uzinei, potrivit lui Ion Ion, citat de NewsIn. Vicepresedintele Daewoo Romania spune ca e nevoie de noi angajati, deoarece comenzile pentru cutii de viteze au crescut gradual, culminand cu o cerere de 20.000 de bucati din Ucraina, pe parcursul acestui an. Daewoo Craiova are in prezent 3.600 de angajati. Pe langa automobile, uzina are in plan sa produca anul acesta 142.000 de motoare si 190.000 de cutii de viteze. O buna parte din productie este exportata catre uzinele GM Daewoo din Coreea de Sud, iar restul merge catre Ucraina, Polonia, Ucraina si Uzbekistan, la uzine cu care General Motors are legaturi comerciale. (M.H.)