Reprezentantii grupului Renault au recunoscut ieri ca s-au interesat de uzina de automobile Daewoo Craiova. Anul trecut, Renault a trimis o scrisoare prin care cereau acces la datele referitoare la privatizarea uzinei din Banie. Mai precis, ei vor sa afle informatii despre o licitatie publica prin care ar putea prelua Daewoo.
Directorul general al Automobile Dacia, FranÇois Fourmont, a declarat ieri ca situatia de la Daewoo este neschimbata "de multe luni". De aceea, daca problema nu se va rezolva si "va continua la nesfarsit" in aceeasi maniera, Renault va renunta la aceasta idee.
"Cred ca in iunie sau septembrie grupul Renault a trimis o scrisoare la biroul de privatizare pentru a avea acces la informatii. Ne interesa daca statul va face o licitatie publica. In acest sens, vrem sa cunoastem informatii pentru a vedea daca putem participa sau nu la licitatie", a explicat FranÇois Fourmont. El a adaugat ca "daca nu se va rezolva situatia dintre Guvernul Romaniei si cei carora Daewoo le datoreaza bani, nu vor mai fi interesati de licitatie".
Intrebat ce se va intampla cu productia in cazul in care vor deveni proprietarii uzinei de la Craiova, Constantin Stroe, vicepresedinte Automobile Dacia, a spus ca "totul face parte dintr-o strategie pe termen lung, de 20-30 de ani, strategie care poate sa fie in concordanta cu interesele grupului".
In ceea ce priveste pretul pe care l-ar putea oferi pentru Daewoo, reprezentantii Renault nu au putut avansa o valoare.

Loganul Break va contine 80% din modelul de la Geneva

Romanii vor putea sa cumpere noul Logan Break incepand din octombrie acest an, cand modelul va fi disponibil si pe piata romaneasca. Trebuie spus ca el va fi lansat oficial la Salonul Auto de la Paris in septembrie.
"Noul Logan, care va fi disponibil si la noi din octombrie, inseamna 80% din modelul prezentat recent la Salonul Auto de la Geneva", ne-a declarat ieri Constantin Stroe. Preturile la care vor fi vandute masinile ar putea suferi modificari daca leul se va aprecia in continuare. Oficialii companiei au explicat ca tarifele ar putea fi recalculate daca leul continua cresterea fata de euro, iar moneda europeana va scadea sub 3,4 lei.

Primul an cu profit

Mai trebuie spus ca investitiile in automatizare, externalizarea de activitati si simplificarea procesului de productie, prin introducerea modelului Logan, au contribuit la dublarea afacerilor companiei.
Dacia a anuntat ieri rezultatele financiare pentru anul trecut. Cifra de afaceri a crescut de peste doua ori, la 1,2 miliarde de euro, iar firma a inregistrat profit pentru prima data de la preluarea de catre producatorul francez Renault in 1999. Castigul net a fost de 57 de milioane de euro.
Stroe a precizat ca alti factori care au contribuit anul trecut la rezultatele financiare favorabile au fost cresterea productivitatii muncii, precum si exportul de colectii Completely Knocked Down (CKD), livrate uzinelor care asambleaza modelul Logan in strainatate. Estimarile pentru 2006 prevad productia a peste 200.000 de autovehicule, la care se vor adauga 100.000 de colectii CKD. Capacitatea de productie a uzinei Dacia va fi majorata la 235.000 de unitati pe an, incepand cu septembrie 2006. De asemenea, gama Dacia va fi extinsa cu o noua versiune de motorizare pe benzina, de 1,6 litri, avand 107 cai putere, si cu un nou model, o versiune break a Logan, cu 5 sau 7 locuri, comercializata din octombrie pe piata romaneasca.