E oficial: Dacia e brandul auto cu cea mai mare crestere in Europa in 2013

Dacia a reusit sa vanda in Europa in 2013 cu aproape un sfert mai mult decat in anul precedent, cresterea reusind sa transforme marca de la Mioveni in performera anului pe Batranul Continent.
Daca impresiile jurnalistilor si a clientilor Dacia din Europa ne-au tinut cu sufletul la gura pe tot parcursul unui an plin de lansari pentru brandul romanesc, rezultatele vanzarilor Dacia pe continent in 2013 vin sa confirme forma excelenta in care se afla marca. Astfel, Dacia a reusit sa inregistreze cea mai mare crestere intre toate marcile existente pe piata europeana, fiind una dintre cele mai in voga marci ale anului.

CRESTERI PE PIETE IN SCADERE

Pe o piata in scadere cu 1.7% fata de 2012 (11.85 de milioane de masini vandute in Europa in 2013), vanzarile Dacia au crescut cu 23.3%, marca de la Mioveni reusind sa atinga un volum de 289.000 de masini vandute (fata de 234.400 in 2012). Lansarile noilor generatii Logan, Sandero si a faceliftului lui Duster au avut un rol foarte important in acest rezultat, clientii europeni orientandu-se dupa raportul calitate/pret excelent pe care il ofera brandul argesean.
Dintre cele aproape 300.000 de masini vandute in Europa, 17.500 au fost comercializate in Romania, Dacia reusind sa creasca pe piata interna cu 7.7% desi Romania a cumparat cu 13.3% mai putine masini in 2013 fata de 2012. In total, vanzarile romanesti de masini noi au ajuns la 57.700 de unitati, cel mai mic nivel atins in ultimii 15 ani.
Si mai notabila este cota de piata pe care o are Dacia (2,4%), fiecare a 42-a masina care s-a vandut in Europa avand pe grila logo-ul marcii romanesti. Pozitia Dacia in Grupul Renault a fost si ea intarita serios in 2013: in conditiile in care vanzarile Renault au scazut cu 1.1% pe continent, prestatia excelenta a constructorului nostru a dus la o media pozitiva pentru Renault-Dacia in Europa, +4.4%.

DOAR 10 MARCI AU CRESCUT IN 2013

Reusita Dacia este cu atat mai buna cu cat doar zece marci au terminat anul pe plus la vanzari. Pe locul al doilea la cresteri s-a aflat Mazda, care a profitat de imaginea proaspata a noilor Mazda6 si Mazda3 pentru a creste in Europa cu +16.1% (133.400 de masini vandute in total), in timp ce ultimul loc de pe podiumul cresterilor a fost ocupat de Jaguar, cu +14.1% (26.500 de masini vandute).

ALFA ROMEO, IN CADERE LIBERA

De partea cealalta a baricadei, cele mai abrupte scaderi ale vanzarilor au fost inregistrate in dreptul Grupului Fiat. Alfa Romeo are cea mai mare coborare (-28.3%, 62.100 de masini vandute), iar Lancia/Chrysler vine pe locul al doilea in acest top, cu -20.1% (73.900 de masini). Ultima pozitie a podiumului este ocupata de Chevrolet, care a vandut 138.500 de masini in Europa, dar a scazut cu 18.4% fata de anul precedent. Prestatia slaba a brandului american a dus, de altfel, la anuntul prin care Chevrolet si-a anuntat iesirea din Europa in urmatoarele 24 de luni.

Sursa : automarket.ro