Dacia, marca low-cost care sustine vanzarile Renault, are probleme pe pietele emergente, insa se bucura de succes in statele dezvoltate, unde cumparatorii incearca sa faca economii, ceea ce erodeaza performantele modelelor mai scumpe, potrivit Wall Street Journal (WSJ).
Renault a pornit in urma cu sase ani sa cucereasca pietele emergente cu o masina accesibila ca pret si cu dotari modeste. Acum, producatorul auto francez are probleme cu vanzarea modelului in unele state in curs de dezvoltare, precum India, insa masinile sunt cumparate de clienti din tarile bogate care incearca sa economiseasca bani, ceea ce loveste in vanzarile de automobile mai scumpe ale Renault, noteaza Wall Street Journal.
Anul trecut, peste un sfert din vanzarile Renault au fost reprezentate de modele fara pretentii din categoria "entry", care costa mai putin de doua treimi din pretul unei masini standard echivalente.
Grupul a vandut anul trecut 684.882 de masini din variantele low-cost, jumatate din acestea fiind reprezentate de masini marca Dacia, livrate in principal pe pietele europene, restul fiind modele low-end Renault, destinate statelor emergente.
"Nu asa se astepta Renault sa fie", potrivit Wall Street Journal.
Dacia a fost destinata pietelor emergente, iar Europa de Vest era o idee secundara, a afirmat Tim Urquhart, analist la IHS Global Insight.
"Europa de Vest a devenit un succes mai mare decat s-a anticipat", a adaugat el.
La putin timp dupa lansarea productiei modelului Logan, produs de Dacia in Romania, importatori independenti au inceput sa cumpere masinile pentru a le vinde in statele vestice. Un an mai tarziu, chiar Renault vindea modelul pe aceste piete, insa la preturi fixe, fara oferte speciale, pentru a mentine marjele.
Cu toate ca preturi mai mici inseamna profituri mai reduse pentru fiecare autovehicul, seful programului entry-level al Renault, Gerard Detourbet, sustine ca marjele produselor ieftine sunt bune, ca procente.
Grupul a raportat vanzari record in 2010, de 2,63 de milioane de unitati, datorita in parte succesului masinilor cu preturi reduse, dupa ce in anii anteriori a inregistrat scaderi din cauza crizei economice. Constructorul auto a anuntat luni ca anul trecut a revenit pe profit, dupa perderi de 3,1 miliarde de euro in 2009.