Dacia a lansat ieri la Salonul Auto de la Geneva noul model Sandero, un bicorp care devine al cincilea model din gama Dacia, dupa versiunile Logan berlina, MCV, Van si Pick-Up. Totodata, singurul producator romanesc de automobile a initiat un rebrand al marcii, schimband blazonul vechi de peste 40 de ani, noua sigla Dacia urmand a fi aplicata pe toate modelele companiei detinute de Renault. Sandero este produs la uzina de la Mioveni si va fi comercializat cu incepere din luna iunie a acestui an. Dacia nu a anuntat oficial pretul la care va putea fi achizitionata noua masina, dar conducerea companiei estimeaza ca acesta va varia intre 7000 si 10.000 de euro.

Dacia Sandero va fi lansata in doua volume, cu cinci usi, noua masina fiind un hatchback de clasa mica, avand o lungime de 4,02 metri si un spatiu de depozitare de 320 litri in portbagaj. Spre comparatie, Logan berlina are 4,25 metri lungime, iar Logan break (MCV), 4,45 metri. Printre dotarile standard ale noului model Sandero se numara ABS, airbag-uri frontale si laterale, precum si un sistem de asistenta la franarea de urgenta, o premiera pentru marca Dacia. Acest sistem permite reducerea distantei de franare cu 20%. Dacia Sandero va beneficia de trei ani de garantie sau 100.000 de kilometri, pe majoritatea pietelor europene pe care va fi comercializata. Potrivit producatorului, Dacia Sandero preia motorizarile pe benzina (1.4l 75 CP si 1.6l 90 CP) si pe motorina (1.5 dCi 70 CP si 1.5 dCi 85 CP, printre cele mai bune motoare diesel din lume), care si-au dovedit deja eficienta pe numeroase vehicule din familia Renault si care au contribuit, in egala masura, la succesul gamei Dacia. Producatorul franco-roman precizeaza ca investitiile care au stat la baza crearii noului model Sandero s-au ridicat la 147 milioane euro. Odata cu lansarea ultimei generatii de masini, Dacia a facut public si noul blazon al marcii, mai simplu si mai elegant, care vine sa schimbe vechea sigla Dacia.