Ministerul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale va derula, incepand cu luna septembrie, programul national multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale in randul femeilor-manager din sectorul intreprinderilor mici si mijlocii. Inscrierile incep la 11 iulie, iar programul prevede organizarea de prezentari si mese rotunde si in municipiul Galati.

Obiectivul programului il reprezinta promovarea unui sistem de informare si instruire care sa faciliteze mobilitatea femeilor pe piata fortei de munca si dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale ale acestora in scopul implicarii lor in structuri economice private, in contextul problemelor legate de mentinerea echilibrului intre obligatiile familiale si cele profesionale si al prejudecatilor existente la nivel local constituie principalele obiective ale programului national multianual (perioada 2005-2011) pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale in randul femeilor-manager din sectorul intreprinderilor mici si mijlocii.

De asemenea, programul urmareste stimularea autoangajarii si cresterea numarului de femei-intreprinzator in cadrul comunitatii de afaceri; dezvoltarea capacitatii si a spiritului antreprenorial in randul femeilor; imbunatatirea performantelor economice ale intreprinderilor existente, conduse de femei, prin cresterea gradului de pregatire a personalului acestora, ca urmare a educatiei antreprenoriale; accesul egal la economia bazata pe cunoastere; schimburi de experienta intre femei de afaceri si stabilirea unor legaturi parteneriale; cresterea standardului de viata si a veniturilor proprii; dezvoltarea abilitatilor inovative si consolidarea unui mediu economic competitiv; cresterea numarului de noi locuri de munca si a beneficiilor aduse economiei nationale; stimularea dorintei de reprezentare in societatea civila a propriilor interese.

Buget si derulare

Suma alocata de la bugetul de stat pentru anul 2008 pentru implementarea programului este de 700.000 de lei.

Programul se va derula in 4 etape. Prima etapa prevede elaborarea si publicarea de brosuri avand drept continut ABC-ul surselor de finantare pentru IMM; achizitii publice si ajutor de stat; strategii de afaceri - studii de fezabilitate; antreprenoriatul corporativ, reorganizarea societatilor; comunicarea si negocierea in afaceri.

Cea de-a doua etapa prevede organizarea campaniei de informare "Zilele femeilor-intreprinzator". In cadrul acestei etape sunt prevazute organizarea si desfasurarea de prezentari si mese rotunde in Bucuresti, Constanta, Galati, Iasi, Brasov, Cluj-Napoca, Timisoara, Targu-Mures, Craiova, Targoviste, Satu-Mare.

Etapa a treia prevede organizarea si desfasurarea de cursuri de pregatire antreprenoriala pe durata a 6 zile in cadrul a 11 locatii. Localitatile in care se vor desfasura cursurile, precum si tematica acestora, se vor publica pe pagina web a MIMMCTPL (www.mimmc.ro), pe site-urile OTIMMC si in presa. Inscrierea participantelor se face prin completarea formularului de inscriere la cursuri, care va fi transmis prin e-mail, prin posta sau direct la sediul OTIMMC de care apartine judetul in care se afla locatia unde se va desfasura cursul. Numarul maxim de cursante pentru fiecare curs este de 25. In baza unui examen vor fi acordate certificate care sa ateste cunostintele dobandite.

Ultima etapa consta in organizarea "Forumului antreprenoriatului feminin" la care vor fi invitati sa participe promotorii antreprenoriatului feminin la nivel national si international, femei de afaceri si femei cu potential antreprenorial, absolventele cursurilor de educatie antreprenoriala din cadrul promotiilor 2005, 2006, 2007 si 2008 ale programului.

Cine sunt beneficiarii?

Femeile care au cetatenie romana si care indeplinesc la data depunerii formularelor de inscriere criteriile de eligibilitate pot participa la acest program. Practic trebuie sa aiba varsta peste 18 ani; cel putin studii medii definitivate; s-au inscris la activitatile prevazute in program. Pentru participare la seminarii si cursuri se aloca prioritar maximum 5 locuri femeilor care provin din mediul rural, medii sociale defavorizate si minoritati etnice.

Nu beneficiaza de acest program, etapa a III-a, persoanele care desfasoara activitati de consultanta de orice tip si absolventele cursurilor de pregatire antreprenoriala derulate in cadrul programului in anii 2005, 2006 si 2007.

Ajutorul de minimis

Finantarea acordata in cadrul acestei scheme de finantare persoanelor juridice reprezinta un ajutor de minimis si se incadreaza in prevederile Regulamentului Comisiei Europene nr. 1.998/2006 privind aplicarea art. 87 si 88 ale Tratatului CE la ajutorul de minimis.

Beneficiarul finantarii nerambursabile va da o declaratie pe propria raspundere privind ajutoarele de minimis de care a beneficiat pe parcursul precedentilor 2 ani fiscali si al anului fiscal in curs. Informatiile privind aceasta schema de minimis vor fi pastrate de catre OTIMMC pentru o perioada de 10 ani fiscali de la data la care a fost acordat ultimul ajutor individual in cadrul prezentei scheme.

Documente

Solicitarile vor fi analizate in cadrul OTIMMC conform principiului "primul venit - primul servit", in limita bugetului alocat programului, in concordanta cu data si ora inregistrarii la OTIMMC a documentelor prevazute la pct. 5.1 si in baza verificarii formularului de participare la seminar privind conformitatea cu criteriile de eligibilitate ale beneficiarilor.

Solicitantii vor transmite prin posta sau direct la sediul OTIMMC formularul de inscriere la curs, insotit de fotocopie a buletinului/cartii de identitate al/a solicitantei; fotocopie a diplomei de bacalaureat si a ultimei diplome de studii (dupa caz); certificat constatator, in original, emis de oficiul registrului comertului de pe langa tribunalul unde isi are sediul societatea solicitanta, in care sa se mentioneze urmatoarele informatii: datele de identificare, codul unic de inregistrare, asociatii si reprezentantii legali ai societatii, domeniul de activitate principal si toate domeniile de activitate secundare, punctele de lucru, filialele, sucursalele, subunitatile societatii si data ultimei mentiuni din registru, precum si obiectul acesteia (dupa caz, in situatia in care inscrierea se face ca persoana juridica); declaratia pe propria raspundere privind incadrarea in categoria IMM sau microintreprindere pentru anul fiscal 2007, cuprinzand cifra de afaceri anuala neta, valoarea activelor totale si numarul mediu anual de salariati (1-249 de salariati), conform prevederilor Legii nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare .