Intr-o lume a vitezei, serviciile de telefonie mobila sunt indispensabile. Concurenta este acerba, mai ales ca pe piata sunt mai multe retele de telefonie mobila cu oferte care mai de care mai atractive. Cu toate acestea, o firma din Craiova a descoperit secretul succesului unui distribuitor de astfel de servicii si s-a extins la nivel regional.
In Dolj, sunt 22 de dealeri de telefonie mobila Vodafone, din care 13 numai in Craiova. Unul dintre acestia este ILEX, un dealer care acum sase ani a pornit cu un magazin, iar astazi se mandreste cu cateva zeci. "Am inceput, in 2000, cu un magazin. In timp, ne-am extins atat la nivel local, cat si la nivel regional. In prezent, avem trei locatii numai in Craiova. La nivel regional avem 23 de locatii, din care sapte sunt locatii proprii, iar 16 prin subdealeri", au declarat surse oficiale din cadrul firmei. Potrivit acesteia, pana la sfarsitul lunii august firma se va extinde cu inca o locatie in Craiova si cu alte trei in Bals, Curtea de Arges si Filiasi.
Secretul unei afaceri de succes
Daca in urma cu zece ani numai "greii" orasului isi permiteau sa aiba un telefon mobil, acum un copil de sapte ani cu un telefon in mana nu mai mira pe nimeni. Pentru a face fata concurentei de pe piata e nevoie sa urmezi niste standarde. "Lucram sub un brand. Vodafone ne ajuta in permanenta. Conteaza insa foarte mult sa-ti faci treaba cum trebuie. Cheia succesului nostru sta si in atitudinea pozitiva, orientarea catre client si un bun management al angajatilor - oamenii nostri sunt colegii nostri", au spus reprezentantii dealerului ILEX, care sunt de parere ca e important ca agentii sa fie foarte siguri pe ei. De fapt, potrivit spuselor surselor noastre din cadrul firmei, oamenii sunt cel mai important capital al afacerii si de aceea, pentru avea succes, e nevoie si de un sistem de motivare.
"Trebuie sa respecti concurenta"
Avand in vedere faptul ca, la nivel local, ca si dealer, trebuie sa te impui in fata unor concurenti care au o retele extinse la nivel national, pentru a fi performant si a atinge obiectivele propuse, lista ingredientelor succesului unui dealer continua. "Sunt foarte multi distribuitori. Trebuie insa sa respecti concurenta si sa fii atent la promotiile lor si la modul cum ies pe piata. In plus, daca respecti clientul si partenerii de afaceri nu ai cum sa nu reusesti", au adaugat reprezentantii firmei. Potrivit acestora, in afacerea asta trebuie sa fii flexibil, serios si sa oferi calitate. "In magazine trebuie sa exista in permanenta un stoc de marfa care sa raspunda cerintelor categoriilor de consumatori. Noi vindem in primul rand servicii, si nu produse, dar e nevoie ca in magazin sa fie ultimele modele de telefoane". Aceste produse (atat telefoanele, cat si accesoriile) trebuie insa sa fie originale. De aceea, potrivit specialistilor, e bine ca produsele sa fie luate de la importatori.