Drumul catre succesul in afaceri nu este nici pe departe unul usor, cu atat mai mult atunci cand vorbim de o concurenta acerba in domeniul in care va desfasurati activitatea. Unul din secretele reusitei unei afaceri in domeniul infrumusetarii se bazeaza insa pe dorinta oamenilor de a arata bine.
New Look este un centru de infrumusetare si intretinere care, in mai putin de doi ani de la deschidere, a reusit sa-si faca un renume in domeniu. Cum au reusit sa se impuna pe piata de profil ne-au spus chiar reprezentantii salonului. "Seriozitatea, calitatea serviciilor oferite, buna comunicare cu clientii si pasiunea sunt ingredientele principale care stau la baza succesului", a declarat Ileana Capac, administratorul centrului de infrumusetare New Look. La acestea se adauga si faptul ca salonul ofera mai multe servicii intr-un singur loc - coafura, cosmetica si intretinere (fitness si aerobic, sauna, solariu). "Avem totul la un loc, iar clientii apreciaza acest lucru pentru ca economisesc timp - nu trebuie sa se deplaseze dintr-un loc in altul pentru a beneficia de servicii de infrumusetare si intretinere", a adaugat Capac.
Profesionalism si aparatura moderna
Acestea nu sunt insa singurele ingrediente ale succesului afacerii cu salonul de infrumusetare. Fiind un domeniu in care "se lucreaza cu omul", dupa cum spune administratorul salonului, angajatii trebuie sa fie orientati catre clienti - conteaza atat atitudinea, cat si modul in care se comporta cu clientii, mai ales ca, de multe ori, acestia din urma vin intr-un astfel de salon si pentru a se relaxa. Angajatii trebuie alesi cu multa grija. "Angajati potriviti sunt destul de greu de gasit. Criterii foarte importante sunt calificarea in domeniu si experienta. Munca e destul de multa, daca stii insa sa lucrezi si pui suflet nu e greu", a spus Ileana Capac. Potrivit acesteia, la calitatea serviciilor contribuie si cursurile de pregatire. "Fetele participa la cursuri, seminarii si astfel sunt la curent cu tot ceea ce este nou in domeniu", a mai spus Capac.
Nici aparatura nu este de neglijat in domeniul frumusetii. "Pe langa servicii de calitate e nevoie de aparatura moderna si de calitate. La noi totul a fost nou - nimic cumparat la mana a doua", a spus administratorul salonului. In plus, pentru a asigura servicii la cele mai noi standarde e nevoie de investitii permanente in produse si aparatura.
Respect si grija fata de client
In ceea ce priveste clientii, specialistii din domeniu sustin ca atata timp cat le oferi servicii la un standard ridicat de calitate, acestia exista, craiovenii avand mare grija de ei. Potrivit reprezentantilor salonului, majoritatea clientilor sunt femei. Asta nu inseamna insa ca nu sunt si clienti barbati. Indiferent ca vorbim de femei sau barbati, respectul si grija personalului pentru clienti sunt extrem de importante. "Cand avem programari venim si duminica, chiar daca nu avem program. Daca nu esti acolo cand omul are nevoie, degeaba stai in cursul saptamanii", a spus Ileana Capac.
"Daca nu respecti anumite norme, nu rezisti in piata"
Sfatul specialistilor pentru o persoana care se gandeste sa se lanseze acum intr-o astfel de afacere este sa amenajeze un spatiu adecvat, in conformitate cu noile norme europene, si sa faca totul cu pasiune si profesionalism pentru ca altfel nu iese nimic bun. "Concurenta e foarte mare. Daca nu respecti anumite norme, nu rezisti in piata", a spus administratorul centrului de infrumusetare New Look.
In lipsa directorului centrului, investitia intr-o astfel de afacere a ramas un mister. Cu toate acestea, luand in considerare preturile din piata, investitia initiala variaza intre cateva zeci de mii si cateva sute mii de euro.
Un aspect important al investitiei este insa spatiul in care urmeaza sa fie deschis salonul - daca este proprietate personala sau nu.
Conteaza, de asemenea, si totalitatea investitiilor ce urmeaza sa fie facute, atat in cladire/sala, cat si serviciile ce urmeaza a fi oferite - coafura, cosmetica, intretinere corporala (toate sau separat) - si implicit cheltuielile cu aparatura.