Oricât de mult ati munci, nu va ajunge timpul pentru a va îndeplini toate îndatoririle? Specialistii în resurse umane va sfatuiesc sa învatati sa va organizati cât mai bine.În unele zile, cele opt ore de lucru par insuficiente pentru a raspunde tuturor e-mail-urilor, telefoanelor, pentru a participa la sedinte si a va respecta întâlnirile. "De foarte multe ori ramân peste program la serviciu. Avem un volum mare de munca si niciodata nu ma încadrez în timp. În meseria mea însa, timpul înseamna bani", a precizat Maria N., de 29 de ani, agent de vânzari, care a explicat ca nu stie exact carui fapt se datoreaza acest lucru.  
Fiti cât mai organizati Specialistii în resurse umane va sfatuiesc sa nu intrati în panica, ci sa fiti cât mai organizati. Un prim element pe care trebuie sa-l aveti în vedere este reprezentat de e-mail-urile primite. "Oferiti-va o jumatate de ora pentru a organiza e-mail-urile pe care le primiti. Deschideti mail-ul si verificati-l când veniti la serviciu, si raspundeti tuturor mesajelor în jumatate de ora", noteaza www.ele.ro, care va sfatuieste sa închideti apoi contul de e-mail si sa îl deschideti mai târziu.
Reduceti timpul petrecut la telefon  Specialistii sunt de parere ca, atunci când înaintati cu greu într-un proiect, ar trebui sa lasati deoparte si telefonul mobil, nu înainte însa de a activa casuta vocala, astfel încât sa nu pierdeti vreun mesaj important. Alta sugestie este sa va asigurati ca va exista cineva care raspunde la telefonul dumneavoastra (secretara sau o colega/un coleg) pentru a va prelua mesajele. Indiferent de varianta pentru care optati, raspundeti la mesajele urgente în cel mai scurt timp posibil (eventual, faceti pauze speciale pentru acest lucru). În cazul în care serviciul nu va permite sa renuntati nici o clipa la telefon, încercati sa reduceti cât mai mult posibil timpul pe care îl alocati convorbirilor. De asemenea, nu uitati ca este foarte important sa lucrati într-un ritm constant si evitati sa terminati proiectele pe ultima suta de metri deoarece nu veti avea nici o sansa sa finalizati în timp util un proiect daca apar si elemente neprevazute.
Stabilirea prioritatilor În plus, nu faceti decât pauze planificate si stabiliti bine ordinea prioritatilor. "Alcatuiti o lista cu tot ceea ce aveti de facut. De la ce este mai important pâna la cel mai nesemnificativ lucru", noteaza www.ele.ro. Nu uitati sa le subliniati pe cele mai importante si sa le eliminati odata terminate. "Majoritatea expertilor din domeniul administrarii timpului sunt de acord cu faptul ca, la începutul fiecarei zile, ar trebui sa va petreceti cam 10-15 minute încercând sa schitati obiectivele principale", se arata pe www.wall-street.ro. Asta nu înseamna însa ca programul dumneavoastra va fi batut în cuie. Dimpotriva! Îl puteti revizui oricând pe parcursul zilei.
Când faceti lista, nu uitati sa va organizati sarcinile asemanatoare (încercati sa adunati la un loc toate activitatile care necesita acelasi efort). "S-ar putea sa fie mai convenabil sa cautati pe internet materialele necesare pentru patru proiecte majore în acelasi timp" este exemplul dat de specialisti.