În ultima perioada, tot mai multe companii tind sa-si pastreze angajatii abia dupa ce observa ca acestia se integreaza în echipa. Cei care sunt „nesuferiti“ si reusesc sa enerveze pe toata lumea îsi risca jobul.Chiar daca nu va este întotdeauna pe plac sau va simtiti uneori constrânsi din cauza lui, serviciul este o microsocietate, în care trebuie sa va manifestati folosindu-va de bunele maniere dobândite de-a lungul anilor. Drept urmare, oricât de mult ati urî acest lucru, de cele mai multe ori, locul de munca este cel în care va manifestati cel mai artificial. Astfel, chiar daca prezenta cuiva va irita fara vreun motiv anume, ar trebui sa învatati sa va abtineti a va scoate la iveala sentimentele si sa pastrati o relatie profesionala sanatoasa. „Chiar daca nu va place o persoana, regulile general acceptate va cer sa va purtati cu cât mai multa bunavointa, sa încercati, spre binele companiei, sa treceti peste nepotrivirile personale“, explica expertii în resurse umane de la www.ele.ro. În caz contrar, riscati sa intrati în categoria colegilor nesuferiti, care sunt dati la o parte dintr-un colectiv.Calitatile personale va fac un bun colegNumarul elementelor care va transforma într-un nesuferit este însa mult mai mare. Specialistii subliniaza faptul ca nu numai caracteristicile profesionale va recomanda ca un foarte bun coleg, calitatile proprii sunt cele care va fac o persoana agreabila sau enervanta la locul de munca. „Trebuie remarcat ca personalitatea agreabila nu are legatura directa cu cât de bun profesionist sunteti, dar influenteaza în mod major acest lucru“, spun cei de la www.ele.ro, explicând ca e posibil sa fiti placut si util ajutând prin fapte care nu intra în fisa postului, dar care va ajuta sa împartasiti valorile si stilul celorlalti.Nu cadeti în ridicol!Potrivit specialistilor, unul dintre elementele care va transforma într-un nesuferit este lipsa de masura. „O gluma despre cineva poate naste râsete si un sentiment de apropiere între cei care o împartasesc. Daca însa insistati si mergeti pe aceeasi idee mai multa vreme, va veti trezi singur, caci ceilalti vor simti o exagerare care duce mai degraba spre ranchiuna decât spre un spirit mai mucalit“, noteaza www.ele.ro. Nici lipsa simtului ridicolului nu trece neobservata de colegii de munca. „De obicei, cadeti în ridicol atunci când nu va judecati realist pe dumneavoastra sau situatiile în care sunteti“, spun specialistii site-ului mai sus-mentionat. De aceea trebuie sa aveti în permanenta în vedere faptul ca în unele situatii ceea ce faceti poate fi acceptat si chiar considerat a fi ceva deosebit, care merita lauda, iar în altele nu. Astfel, daca abordati aceeasi atitudine fata de un lucru în situatii diferite, riscati sa cadeti în ridicol. Si imitarea sau maimutareala va poate face sa ajungeti în aceeasi situatie.Personalitatea duplicitara si agresivitatea va excludSpecialistii spun ca si atitudinea duplicitara va poate transforma într-un nesuferit si implica o slabiciune de caracter. „Se poate manifesta prin faptul ca una spuneti si alta faceti. Mai poate fi si vorba de faptul ca adoptati valori diferite, în functie de persoana cu care veniti în contact sau de interesul pe care îl aveti“, spun specialistii eva.ro, exemplificând printr-o atitudine mieroasa la adresa sefului, atitudine care duce la desconsiderare din partea colegilor. Si agresivitatea, fizica sau verbala, este un element care va izoleaza de colegi. „Agresivitatea necontrolata va izoleaza si va impiedica sa cresteti“, spun expertii în resurse umane. Astfel, obiceiul de a transmite dorinte sub forma de ordin va va transforma într-un neadaptat.Alte elemente care va fac nesuferitPotrivit www.resursadefun.ro , puteti deveni nesuferit si printr-o serie de alte elemente: va ignorati colegii care va saluta, faceti o serie de glume proaste (notati în agendele colegilor întâlniri fictive, aprindeti si stingeti lumina în mijlocul unei discutii importante), faceti zgomot când colegii lucreaza, vorbiti cu accent (englezesc, moldovenesc, frantuzesc) într-o conferinta importanta, întrebati colegele daca nu se mai casatoresc, când plecati de la birou le spuneti colegilor care mai au de munca „noapte buna“.