Odata cu publicarea in Monitorul Oficial a noului Cod Fiscal s-au clarificat unele aspecte legate de taxele pentru autoturisme. Aceste noi prevederi sint aplicabile insa dupa aderare.

Vestea buna: s-au prevazut unele scutiri de taxe

Autoturismele provenite din donatii vor fi scutite de plata taxei speciale, din 2007, potrivit proiectului de Cod Fiscal, publicat in Monitorul Oficial si care va intra in vigoare odata cu aderarea Romaniei la Uniunea Europeana. De asemenea, nu va fi aplicata taxa speciala autoturismelor si autovehiculelor special echipate pentru persoanele cu handicap, acelor autoturisme incadrate in categoria vehiculelor istorice, definite conform prevederilor legale in vigoare, celor finantate direct din imprumuturi nerambursabile, precum si din programe de cooperare stiintifica si tehnica, acordate institutiilor de invatamint, sanatate si cultura, ministerelor, altor organe ale administratiei publice, structurilor patronale si sindicale reprezentative la nivel national, asociatiilor si fundatiilor de utilitate publica, de catre guverne straine, organisme internationale si organizatii nonprofit si de caritate.

Masinile poluante ustura la buzunar

Taxa speciala pentru autoturismele non-Euro sau care indeplinesc normele de poluare Euro1, Euro2 sau Euro3 va fi aplicata de la 1 ianuarie 2007. Cele mai mari taxe se vor aplica masinilor mai poluante. Un automobil Euro2, cu motor de peste 3.000 cmc si mai vechi de sase ani, va fi impus cu o taxa speciala de 6.240 de euro. Automobilele non-Euro, mai vechi de sase ani, cu motoare de peste 3.000 cmc, vor fi taxate cu 7.500 de euro, iar cele cu motoare mai mici cu 4.000 de euro, 4.750 de euro sau 5.000 de euro, in functie de cilindree. Taxele speciale se platesc o singura data, la inmatricularea masinii in Romania.

Liber la importuri, dar costa

Noua taxa urmareste sa evite o situatie asemanatoare cu cea din Polonia, cind in primul an dupa aderare au fost aduse din import 1,4 milioane de masini second-hand, cele mai multe foarte vechi si poluante. In prezent, in Romania, este permis importul de masini second hand care nu sint mai vechi de opt ani. Dupa aderare aceasta restrictie va disparea si orice automobil inmatriculat intr-un stat UE va putea fi inmatriculat si in Romania.