E cald. Foarte cald, iar moleseala trebuie tratata. Asta-i vreme pentru o decapotabila sport, ma gândesc. Îmi amintesc ca am vazut vreo doua la show-ul auto din fata Teatrului National, acum ceva timp, un Opel GT si o Honda. Opelul nu e disponibil, însa Honda S2000 este. O gasesc scaldata în soare, în parcarea Policolor, dealerul Honda în Craiova. Straluceste, chiar daca e putin murdara si ar avea nevoie de un „dus“. Îi dau ocol. E micuta, joasa, frumoasa. Nu pot sa nu observ jante din aliaj mari, de 17 inci, si evacuarea cromata dubla. Mânerele usilor sunt la acelasi nivel cu caroseria. Nu strica nimic din fluiditatea liniilor exteriorului. Are înca acoperisul ridicat. Interiorul este asa cum ma asteptam, usor înghesuit, spartan în privinta spatiului de depozitare. Comenzile si instrumentele de bord sunt orientate catre sofer, totul este la îndemâna. Rosul turometrului începe de la 9000 de rpm. Pun contactul. Bordul digital se aprinde cu toate luminitele lui. Masina porneste prin apasarea unui buton plasat în stânga volanului. Constructorul s-a inspirat de la masinile de curse. Acoperisul se coboara prin apasarea altui buton si se pliaza în spatele celor doua scaune. S2000 are numai doua locuri. Nu sunt singur în masina. Alaturi de mine se afla Constantin Ungureanu, patronul Policolor Craiova. Îmi povesteste câteva lucruri despre masina. S2000 are motor 2.0 DOHC, patru cilindri în linie. Atinge 100 km/h în putin peste sase secunde, iar la turatia maxima de 8300 rpm, dezvolta 120 CP per litru. Consuma 14 litri de benzina la 100 de kilometri parcursi prin oras, aproape opt în afara, consumul mixt fiind de 10l/100 km. Ungureanu îmi spune ca S2000 sta bine la capitolul siguranta, este dotata cu airbag dublu (SRS), sistem antiblocare roti (ABS) si asistare la frânare, distributie electronica a fortei de frânare (EBD) si centuri de siguranta cu prindere în trei puncte. Iar eu tocmai realizez ca am uitat de centura. Iesim din parcare si viram dreapta, catre oras. Masina se conduce usor, chiar daca nu sunt eu obisnuit cu ea. Pe primele trei trepte de viteza, câte apuc sa schimb pâna la intersectie, raspunsul acceleratiei este prompt. Masina se duce dupa cum apas pedala, fara sa dea nici un semn ca ar fi deranjata de turatiile ridicate în treptele inferioare de viteza. O tin usor turata pentru ca îmi place prea mult cum suna. Traversam orasul îndreptându-ne catre Metro, cu gândul ca traficul este mai lejer si o pot pune sa alerge. Pâna acolo sunt nevoit sa ma lupt cu traficul din Craiova, pe strazile noastre minunate, iar masina simte fiecare denivelare a drumului si reactioneaza la fiecare limitator de viteza datorita suspensiei tari. Dupa iesirea din oras, încep sa calc mai tare pedala de acceleratie, iar micuta Honda ajunge lejer la 150 km/h. Mai mult nu se poate, în fata mea este un tir. Observ ca la viteze mai mari, chiar daca deflectorul din spate, dintre scaune, este ridicat, vântul ne deranjeaza, iar conversatia devine dificila. Oprim într-o parcare si întoarcem. Pe drumul înapoi întreb de pret si cât ar fi rata lunara daca o achizitionezi prin leasing, iar Ungureanu îmi spune ca S2000 costa în jur de 35.000 de euro, iar rata la leasing pe trei ani ar fi de aproximativ 1.000 de euro. Scump, dom’le, scump! Un Logan e mai ieftin!