Puteti avea un loc de munca de top primind solicitari din partea angajatorului fara ca macar sa fi trimis un CV. Pentru aceasta trebuie însa sa va câstigati credibilitatea.Faptul ca procesul angajarii este, pentru multe persoane, pe cât de îndelungat, pe atât de dificil este binecunoscut de toata lumea - depui nenumarate CV-uri, astepti un semn de la angajator si mergi la primul interviu. Cei mai norocosi ajung apoi la al doilea si, daca ajung la un acord cu angajatorul asupra salariului, devin angajati cu acte în regula. Acesta nu este însa singurul drum de parcurs spre angajare. Potrivit specialistilor în resurse umane, în România sunt deja persoane carora li se fac propuneri de angajare fara a-si cauta un loc de munca. Pentru a ajunge într-o astfel de situatie, trebuie însa sa reusiti sa va impuneti prin credibilitate. „Credibilitatea profesionala este o alegere pe care o facem: trebuie sa alegem sa citim o carte sau o revista de specialitate, în loc sa ne uitam la televizor, sa ne tinem de cuvânt, sa initiem o discutie cu o persoana care ne poate critica. Trebuie sa alegem sa initiem o afacere care poate esua“, noteaza www.ejobs.ro. Specialistii sustin ca sirul alegerilor nu se opreste aici. Trebuie sa va ajutati colegii, chiar daca ei v-au refuzat când le-ati cerut o mâna de ajutor si trebuie sa gânditi în perspectiva. În plus, „trebuie sa alegeti sa va concentrati pe rezultate si sa vedeti partea pozitiva, în loc sa bârfiti cu colegii despre schimbarile în rau din firma“, mai spun acestia.Credibilitatea înseamna caracter si competente criticeNu este de mirare ca transformarea dintr-un angajat oarecare într-o persoana credibila capata noi valente. „Credibilitatea este compusa din doua elemente: un caracter puternic si dobândirea unui set de competente critice“, afirma specialistii www.ejobs.ro. Acestia mentioneaza ca un caracter puternic este construit si mentinut prin gradul de seriozitate, integritate, precum si ambitia si determinarea de a obtine rezultatele dorite. În ceea ce priveste competentele critice, acestea sunt definite ca abilitati (precum cele de comunicare concis si la obiect, lucrul în echipa si aceea de a analiza si rezolva problemele), care, aplicate zi de zi, duc la rezultate deosebite. Atât caracterul, cât si competentele sunt însa legate prin faptul ca necesita timp pentru a se forma. „Caracterul se construieste si se educa în timp, mai ales printr-un proces constient de disciplina si automotivare. Competentele critice nu sunt un dar exclusiv, dat numai unora dintre noi la nastere, ci sunt lucruri care se pot învata si perfectiona prin practica“, mai noteaza www.ejobs.ro.Sfatul specialistilorSfatul dat de specialistii în resurse umane pentru a reusi sa ajungeti la un asemenea nivel este, macar la nivel teoretic, destul de usor de urmat: „Fie ca alegi o varianta de autodezvoltare prin carti, fie ca apelezi la un „coach“ în cariera sau alegi sa frecventezi seminarii deschise despre construirea carierei, important este sa realizezi ca toate aceste lucruri sunt posibile, accesibile, dar au o conditie: aceea de a avea ambitia si determinarea de a actiona sustinut“. În plus, este nevoie de multa munca individuala, fara a fi împins de la spate. Potrivit www.jobiz.ro, expertii recomanda sa intrati cât mai des în contact cu specialistii din domeniul dumneavoastra de activitate si sa fiti consecventi (sa nu va schimbati locul de munca mai devreme de trei ani). Alt sfat este si acela sa va faceti cunoscuti participând la conferinte, târguri sau seminarii.