Lucrarile la cea de-a doua centura a Craiovei vor incepe in toamna acestui an, iar drumul expres Craiova-Pitesti ramane un proiect mort.

Ministrul transporturilor, Radu Berceanu, prezent la Craiova la sfarsitul saptamanii trecute, a anuntat ca traseul viitoarei centuri a Craiovei, care uneste drumurile Craiova - Bals si Craiova - Caracal, nu a fost inca stabilit si a precizat ca lucrurile sunt destul de complicate.
"Am accelerat atat cat s-a putut discutiile despre centura Craiovei pentru ca este un proiect finantat din fonduri ISPA si depinde foarte mult de banii europeni si nu de deciziile mele. Am discutat in trei randuri despre acest proiect si am accelerat toata procedura in asa fel incat licitatia sa aiba loc in lunile urmatoare si dupa aceea sa inceapa realizarea lucrarilor. Se poate, daca totul va merge bine, sa inceapa in toamna asta. Ministrul a declarat ca s-au luat in calcul mai multe variante pentru realizarea centurii municipiului Craiova. Unele dintre ele au picat atunci cand pe traseul pe unde trebuia sa fie construita artera au aparut mai multe impedimente. "S-au luat in calcul trei variante pentru traseul acestei rute ocolitoare. Este vorba de drumul care duce de la Caracal la Craiova, cel care duce de la Bals la Craiova si a mai existat o varianta foarte scurta, care pana la urma a fost parasita pentru ca pe acolo sunt multe alte lucruri, printre care si probleme cu exproprierea terenurilor, iar asta ar fi o varianta cu subvariante. Mai exista probleme cu trecerea unor linii de cale ferata. Pe ruta cea mai scurta sunt foarte multe vile ale foarte multora cu foarte multe interese care nu mai sunt interese neaparat de facut centura ocolitoare, sunt interese legate de altele", a explicat ministrul.

Autostrada da, expresul, ba

Proiectul drumului expres Craiova - Pitesti va ramane doar pe hartie, cel putin pentru urmatorii ani. Berceanu a explicat ca, in conditii de criza financiara, se pune problema prioritizarii cheltuielilor, care include construirea de autostrazi. "La un moment dat, aceste proiecte (de drum expres - n.r.) vor deveni interesante. Putinele resurse pe care le avem ne trebuie pentru autostrazi, iar aici, in aceasta zona, prioritara este Autostrada Sudului, care este prinsa si in programul de guvernare. Trebuie sa vedem cum evolueaza si traficul. Drumurile expres fac legatura la autostrazi care nu exista", a spus Berceanu. Acesta a precizat ca drumul expres Craiova - Pitesti nu isi justifica existenta, deoarece majoritatea soferilor folosesc actualul drum catre Pitesti pentru a ajunge la Bucuresti. "80% din trafic este catre Bucuresti. Putini sunt cei care vor sa ajunga in Pitesti. La fel si cei care pleaca din Bucuresti trec prin Craiova catre vestul tarii. In plus, drumul expres nu avea formula de finantare", a spus Berceanu, care s-a declarat mirat de pretul mare al studiului de fezabilitate. "Un studiu de fezabilitate pentru o suta de kilometri costa 1,2 milioane de euro. Pentru cel de la Craiova s-au cheltuit 12 milioane de euro. S-a vehiculat ideea ca Ford a cerut un drum expres ca sa vina in Romania. Ford nu a pus aceasta conditie. A, ca isi doresc este altceva, iar noi trebuie sa cautam solutii pentru ca ei sa-si dezvolte activitatea", a completat ministrul transporturilor.
Si bun, si rau
Potrivit documentatiei, centura va avea o lungime de 4 km, cu intrare de pe DE 70 la km 9 (Peugeot) si iesire undeva in spatele ultimului cartier craiovean de pe soseaua Craiova - Carcea. Specialistii Primariei Craiova au spus ca unul dintre inconveniente este faptul ca aceasta centura de sud nu se intersecteaza cu cea de nord. Drumul va avea insa o utilitate certa: va prelua traficul greu, care acum se desfasoara pe bulevardul Decebal si pe Calea Bucuresti, precum si traficul preconizat al uzinelor Ford.