In aceasta perioada, specialistii Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime SA Constanta lucreaza la compatibilizarea contractelor de inchiriere din Zona Libera a Portului Constanta cu prevederile legislative ulterioare semnarii acestor contracte. Este vorba despre faptul ca cele aproximativ 17 contracte de inchiriere a terenurilor din Zona Libera vor urma regimul juridic al Ordonantei de Guvern nr.54/2002 si vor functiona ca si contracte de concesiune, ne-au declarat surse autorizate din cadrul CN APMC. Aceste modificari legislative au impus o adaptare a contractelor semnate cu agentii economici din Zona Libera, operatiune la care sunt angajati in prezent expertii Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, un draft al acestui document ministerial fiind transmis si Administratiei Porturilor Maritime spre consultare si formulare de propuneri. Din punct de vedere practic, beneficiarii contractelor din Zona Libera nu vor avea de suferit, intrucat facilitatile referitoare la taxele vamale vor fi mentinute, au subliniat aceleasi surse. In aceasta privinta, demn de mentionat este faptul ca agentii economici din Zona Libera se vor bucura in continuare de lipsa taxarii vamale pentru marfurile aduse din import si reexportate ulterior catre alte destinatii de pe mapamond, atat timp cat aceste marfuri nu vor parasi incinta Portului Constanta pentru a intra pe restul teritoriului Romaniei. De asemenea, important de remarcat este si faptul ca regimul Zonei Libere Constanta Sud-Basarabi a fost extins in urma cu cativa ani la toata suprafata Portului Constanta, care a devenit astfel port cu facilitati vamale, altfel spus port liber.
Servicii si personal absorbit de CN APMC

Tot prin modificarile legislative emise in urma cu cativa ani, Regia Autonoma Administratia Zonei Libere Constanta Sud-Basarabi a fost desfiintata, serviciile si personalul acestei institutii fiind absorbite de CN APMC. La inceputul existentei sale, Zona Libera Constanta Sud-Basarabi a functionat in baza prevederilor Legii nr.84/1992, care nu a fost inca abrogata. Printre cele mai cunoscute firme ce au concesionat terenuri in Zona Libera a Portului Constanta Sud amintim aici APM Terminals (reprezentanta romaneasca a celebrului operator mondial de marfuri containerizate Maersk), Heinrig Impex, Kronospan (operator portuar de produse lemnoase, subsidiar al Grupului austriac Kronospan care detine mai multe fabrici de materiale lemnoase in Romania), LSI Inspections, Romned Company (important operator portuar din Portul Constanta) si nu in cele din urma compania Plusfood (procesator de carne de pui, firma infiintata cu capital exclusiv olandez si care este condusa de Mircea Basescu, fratele presedintelui Traian Basescu).