De multe ori galatenii au fost victimele firmelor de prestari servicii. Incantati de ofertele atractive cu care "specialistii in tras teapa" s-au prezentat la usile lor, viitorii clienti au acceptat imediat propunerile. Montarea contoarelor pentru gaze a reprezentat un bun prilej pentru firmele fantoma sa obtina cat mai multi bani de la galatenii atrasi de preturile mici.

Oferta buna la un pret avantajos! Asa a fost pacalita si Mariana M., care locuieste in Micro 20. Incantata de faptul ca specialistii au venit la domiciliu (deci nu a fost nevoie sa parcurga prima etapa, cea a cautarii unei firme specializate) si, mai ales, atrasa de pretul mic, femeia a acceptat fara sa mai stea pe ganduri oferta propusa, si anume montarea contoarelor pentru gaze. Spre nefericirea Marianei, bucuria a fost scurta pentru ca specialistii au incasat avansul cerut (200 de lei), dar au "uitat" sa faca treaba pentru care au luat banii.

"La 15 septembrie 2006 am achitat avansul (200 de lei din cele 600 cat reprezenta suma totala pentru serviciul prestat), iar timpul a inceput sa se scurga fara sa se intample nimic pe scara", ne-a scris, pe adresa redactiei "Monitorului de Galati", femeia ajunsa la disperare.

Cu toate acestea, firma care s-a angajat sa execute lucrarea de la blocul A3 din Micro 20 si-a facut din nou aparitia abia dupa 6 luni, cand, la insistentele beneficiarului, au montat tevile in casa. In aparenta totul era bine, chiar daca montarea contoarului avea sa aiba loc cu cateva luni intarziere, in conditiile in care, initial, firma l-a asigurat pe beneficiar ca lucrarea va fi gata in maximum 2 luni. Insa lucrurile nu stateau chiar asa.

De fapt, "specialistii" au mai facut un pas in montarea contoarelor, dar au mai cerut si bani in plus, crescand astfel valoarea totala a lucrarii de la 600 de lei la 881,75 lei. Disperarea femeii, care deja ajunsese la limita, a indemnat-o ca, in august, deci aproape dupa un an de la achitarea primul avans, sa incheie un contract de prestari servicii cu firma respectiva, care s-a angajat sa finalizeze lucrarea intr-o luna. Practic, montarea contorului, care trebuia finalizata in doua luni, urma sa aiba loc dupa un an.

Totul ar fi fost uitat, daca firma macar s-ar fi tinut de cuvant, insa nici acum nu a finalizat lucrarea inceputa de mai bine de un an. Tragedia femeii este cu atat mai mare cu cat, conform spuselor Marianei, la incheierea contractului nu i s-a permis sa pastreze nici macar o copie a documentului.

Marioara Gatej, inspectorul sef al Inspectoratului Regional al Protectiei Consumatorilor, a declarat ca, daca femeia nu poate face dovada achitarii avansului, modalitatile de a obliga firma respectiva sa-si continue lucrarea sunt pe cale amiabila sau in instanta.

Acesta a fost una dintre situatiile in care un galatean a fost victima firmelor prestatoare de servicii. Pentru ca astfel de cazuri sa fie evitate trebuie, in primul rand, ca toate ofertele sa fie analizate cu atentie, iar toate documentele incheiate intre partile implicate sa fie intocmite in doua exemplare.