Ministrii economiei din statele participante la proiectul oleoductului Constanta-Trieste isi vor asuma, pe 3 aprilie, sustinerea politica fata de acesta, urmand ca in maximum trei ani sa inceapa constructia conductei, a declarat, secretarul de stat din Ministerul Economiei si Comertului, Eugen Tapu-Nazare. In opinia sa, constructia efectiva a conductei de transport petrol va incepe in doi - maximum trei ani, de la data semnarii declaratiei de sustinere a proiectului. Potrivit secretarului de stat din Ministerul Economiei si Comertului (MEC), responsabil cu politica industriala, care este totodata si presedinte al Comitetului interstatal pentru Constanta-Trieste, semnarea de la Zagreb se va face sub patronajul comisarului european pentru Energie, Andris Piebalgs. "Va fi cel mai important pas facut pana acum in proiectul de constructie a oleoductului. Reprezinta un semnal clar de vointa politica", a adaugat oficialul MEC. Secretarul de stat a mai aratat ca, dupa semnarea de la Zagreb, comitetul interstatal va demara formarea companiei de dezvoltare a proiectului. Studiul de fezabilitate al constructiei oleoductului, efectuat de un consortiu coordonat de catre Hill International UK, prezinta trei posibile variante de capacitate de transport pentru conducta, respectiv de 40, 60 sau 90 milioane de tone/an. Costurile pentru modernizarea si marirea capacitatii terminalului Constanta sunt apreciate la 206 milioane de dolari pentru varianta de 40 milioane tone/an, 263 milioane dolari pentru 60 milioane tone/an si 395 milioane dolari pentru 90 milioane tone/an. Costurile totale pentru constructia conductei de transport petrol au fost estimate la 2,27 miliarde dolari pentru 40 milioane tone/an, 2,81 miliarde dolari pentru 60 milioane tone/an si 4,26 miliarde dolari pentru capacitatea de 90 milioane tone/an. Lungimea totala a conductei va fi de 1.360 kilometri, din care pe teritoriul Romaniei 649 kilometri, al Serbiei - 208, al Croatiei - 423, al Sloveniei - 29 si al Italiei - 10 kilometri. Potrivit studiului de fezabilitate, Romania ar putea beneficia din taxe si tarife de incasari cuprinse intre 2,27 miliarde dolari si 4,9 miliarde de dolari, in functie de capacitatea care va aleasa.