B365.realitatea.net informeaza: Pasajul de la Piata Presei va avea forma de Y si va functiona doar pe sensul Ploiesti-Bucuresti
Comisia de Urbanism si Amenajarea Teritoriului a Municipiului Bucuresti a dat aviz favorabil proiectului Pasajului de la Casa Presei.
Conform studiului de trafic efectuat pentru zona respectiva, solutia este un pasaj cu intrare tot de pe Soseaua Bucuresti-Ploiesti, din dreptul Fantanii Miorita, cu iesire prin doua pasaje subterane spre Bd. Kiseleff si spre Bd. Expozitiei. Accesul in subteran nu se va face prin mijlocul soselei, ci prin lateral, pe partea dreapta pe sensul de mers dinspre Ploiesti, printr-o rampa de coborare.
Rampa de iesire va fi plasata pe bulevardul Kiseleff tot pe partea dreapta, pentru a nu schimba profilul actual al bulevardului. Pe bulevardul Expozitiei, rampa de iesire se va afla pe mijlocul soselei. In planul de urbanism zonal sunt prevazute si parcari subterane, la Casa Presei si in zona actualului capat al tramvaiului 41. De altfel, aici ar urma sa fie si un nod intermodal, adica o statie comuna pentru tramvai, autobuz si metrou prin viitoarea magistrala 1 Mai - Otopeni, aflata deocamdata in stadiu de proiect.
Planul Urbanistic Zonal pentru acest pasaj a fost realizat de arhitectul Dorin Stefan, membru in Comisia de Urbanism si Amenajarea Teritoriului a Primariei Capitalei.
Problema cu aceste proiect este insa insa ca Primaria Capitalei a atribuit deja in mai un contract pentru proiectarea si executia Pasajului de la Piata Presei Libere pe baza unui caiet de sarcini care prevedea doua pasaje de iesire spre Kiseleff si Bd. Marasti. Contractul a fost atribuit Asocierii SC Apolodor Demolari SRL-SC Eurovia Construct International - SC Tehcon Edilitare si Infrastructura SRL - SC Consitrans SRL. Valoarea finala pentru care a fost atribuit contractul este de 74,9 milioane lei (18,2 milioane euro). Proiectarea si executia pasajului trebuie sa respecte insa un Plan Urbanistic Zonal trecut pe la Comisia de Urbanism si aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti.