B365.realitatea.net informeaza: Megamallul Colosseum va avea sosea cu patru pasaje subterane construite de Primarie
Primaria Capitalei este partenera de afaceri cu dezvoltatorul centrului comercial Colosseum. Intr-un parteneriat incheiat anul trecut, municipalitatea s-a angajat sa modernizeze pe cheltuiala proprie mai multe strazi din jurul Colosseum si inclusiv sa contruiasca mai multe pasaje subterane in zona. In schimb, cei de la Colosseum vor construi o gradinita si un centru de asistenta sociala pentriu batrani.
Parteneriatul dintre Primaria Capitalei si Nova Imobiliare a devenit oficial la 30 iunie 2010 cand a fost aprobat si de Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Conform contractului, Primaria Capitalei va moderniza cu bani de la bugetul local infrastructura din zona centrului Colosseum pentru a-l face mai accesibil populatiei.

Patru pasaje subterane pe Soseaua Chitila

Astfel, strada Godeanu va fi largita de la intersectia cu Soseaua Chitila pana la sensul giratoriu si amenajata de la intersectia cu strada 16 februarie, inclusiv sensul giratoriu.
Soseaua Chitila (unde va fi intrarea in centrul comercial) va fi si ea amenajata de municipalitate. Pe segmentul cuprins intre intersectia cu strada 16 februarie si jumatatea zonei sudice a centrului Colosseum, cele doua benzi pe sens vor fi largite prin intermediul a doua pasaje subterane "in vederea facilitarii accesului/iesirii spre/de la Colosseum Center".
In acelasi, scop, alte doua pasaje subterane vor fi contruite pe Soseaua Chitila, pe segmentul cuprins intre jumatatea zonei sudice a Centrului Colosseum si pana dupa intersectia cu Soseaua Aeroportului. Potrivit lui Panico Panayi, presedintele Nova Imobiliare, dezvoltatorul mall-ului Colosseum, data realizarii pasajelor subterane depinde de modul in care decurge parteneriatul companiei cu administratia publica.
De asemenea, Primaria Capitalei va prelungi linia de tramvai de pe strada 16 februarie pana in zona de nord a Colosseum Center. Pentru acest proiect insa, terenul pe care va fi montata linia de tramvai va fi donat municipalitatii de catre Nova Imobiliare. In complex sunt prevazute si statii dedicate de autobuz si tramvai, precum si prima statie de taxi de la nivel national care permite ordonarea masinilor si a clientilor in ordinea sosirii, dupa modelul european.
Primaria Capitalei are un termen de 20 de luni pentru fiecare dintre acestea lucrari, de la data introducerii investitiei in bugetul local. In caz contrar va plati penalitati cuprinse intre 2.000 si 5.000 euro/zi calendaristica.
Primaria primeste o gradinita si un centru de ingrijire pentru batrani
In schimbul lucrarilor de infrastructura realizate de municipalitate, dezvoltatorul centrului Colosseum, Nova Imobiliare, va construi si va amenaja pe cheltuiala proprie o gradinita pentru copii si un centru pentru ingrijirea persoanelor varstnice. Ambele vor fi construite in vecinatatea centrului si vor fi apoi donate Primariei Capitalei.
Conform contractului, Nova Imobiliare trebuie sa termine de construit si amenajat gradinita si centrul social pana pe 30 noiembrie 2011. Iar daca Primaria este penalizata cu 5.000 de euro pe zi pentru nerespectarea obligatiilor catre Nova, firma privata va fi amendata doar cu 1000 de euro pe zi, in cazul in care nu termina la timp cele doua proiecte pentru municipalitate.
Nova va dona Primariei si toate terenurile pe care vor fi efectuate lucrarile de infrastructura. Astfel, pentru amenajarea Soselei Chitila si a strazii Godeanu, dar si pentru prelungirea liniei de tramvai, municipalitatea va folosi si terenuri aflate momentan in proprietatea dezvoltatorului Nova Imobiliare.

Contradictie intre datele Primariei si cele ale dezvoltatorului

Conform parteneriatului dintre Nova si municipalitate, aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, costul intregii investitii, Centrul Colosseum, gradinita si centrul social pentru batrani, se ridica la 570 milioane euro. Cifra este mult diferita de cea lansata acum de dezvoltator, care sustine ca investitia, cu tot cu costurile de infrastructura, se va ridica la 350 milioane de euro.
Prima etapa a proiectului, parcul de retail, cu o suprafata de 53.000 de metri patrati, a fost inaugurata in aceasta toamna, odata cu deschiderea primului magazin Leroy Merlin din Romania si a hipermarketului Carrefour. Galeria comerciala aferenta Carrefour va fi deschisa la sfarsitul lunii noiembrie, iar printre retailerii care vor fi prezenti aici se numara si Helpnet, Inmedio, Nescafe, Orange, Vodafone, Hollistic Art si 5Asec.
Constructia mall-ului propriu-zis, livrat in doua faze, va incepe in toamna lui 2012. Prima faza presupune constructia unei suprafete de 50.000 de metri patrati, ce va cumula o investitie de circa 90 de milioane de euro, si va fi predata in 2013. A doua etapa, ce va fi livrata in 2016, va avea o suprafata de circa 93.000 de metri patrati si va necesita o investitie de circa 200 milioane de euro.
Decizia de a dezvolta proiectul Colosseum a fost luata in 2003, cand dezvoltatorul a ajuns in Romania pentru a cauta oportunitati de afaceri. Terenul pe care este construit Colosseum a fost achzitionat in urma cu opt ani, de la 57 de proprietari diferiti. Panayi spune ca, desi nimeni nu ii dadea atentie terenului arabil destinat acum construirii mall-ului Colosseum, el a mizat pe potentialul pietei de retail din Romania, dar si pe pozitionarea geografica a zonei Chitila. ""Bucurestiul este foarte atractiv pentru dezvoltarea proiectelor de retail pentru ca exista 2,3 milioane de potentiali cumparatori, iar un milion dintre acestia au o putere de cumparare foarte mare chiar si comparativ cu Occidentul. Ba mai mult, in 10 ani cred ca vor fi 5 milioane de locuitori in aceasta arie metropolitana, ceea ce inseamna de doua ori mai multi cumparatori, a explicat omul de afaceri britanic de origine cipriota.
The Colosseum, situat pe Soseaua Chitila, se va intinde pe un teren de circa 62 de hectare. Reprezentantii centrului comercial spun ca suprafata totala a mall-ului, de 620.000 mp, care include zonele comerciale, cele de agrement, de food court si utilitati, cel mai mare teren destinat unui complex comercial, plaseaza Colosseum-ul pe primul loc in topul celor mai mari centre comerciale din Europa.

Bulevardul Bellini, artera de lux din mall

Mall-ul va avea forma unui triunghi, iar spatiile vor dispuse de-a lungul a trei bulevarde de cumparaturi, cu o lungime cumulata de 2,5 km. Galeriile si magazinele aferente sunt impartite pe teme, in functie de publicul-tinta. Bulevardul Capri este destinat in principal tinerilor, Bulevardul Milano va include unitatile comerciale de fashion, iar Bulevardul Bellini va gazdui magazinele de lux. Din Bulevardul Bellini se va ajunge in zona de "food court" printr-un pasaj - The Stoa, care va include magazine mici.
"Bulevardul Bellini este conceput special, pentru ca Bucurestiul nu are o artera dedicata magazinelor de lux. S-a incercat acest lucru cu Calea Victoriei si Bulevardul Magheru, dar trotuarele sunt inguste, iar in vecinatatea magazinelor sunt cladiri in curs de demolare, nu sunt parcari. In Bucuresti nu exista ceva similar cu Bond Street din Londra sau Fifth Avenue din New York. Vrem sa cream un astfel de bulevard in complex, unde vor fi prezente toate marcile de lux reprezentative", a declarat Panico Panayi, presedintele Nova Imobiliare, dezvoltatorul mall-ului Colosseum, companie romaneasca, fondata de oameni de afaceri britanici de origine cipriota.