Desi sistemul de rezervari telefonice pentru biletele de calatorie cu trenul s-a introdus abia de o saptamA®na, cA®teva zeci de galateni au apelat deja la noul serviciu.

Ofertele lansate de Regionala de Transport Feroviar de Calatori (RTFC) Galati, odata cu mutarea caselor de bilete A®n partial-finalizata cladire a Garii, au A®nceput deja sa fie testate de catre galateni. Mirati ca A®n proaspata locatie nu trebuie sa se mai A®ntoarca pe loc pentru ca nu cumva sa fie A®nghititi de vreo coada la bilete scapata de sub control, acestia spun ca noile conditii de la ghisee ar trebui sa reduca substantial timpul pierdut de calatori. a€žMi se pare bine. Dar sa vedem daca rezista la aglomeratie. Am A®nteles ca pot face rezervari si pentru ziua A®n curs. Nu mai trebuie sa vii la Gara cu nu stiu cA®t timp A®nainte, iar 3 lei nu mi se pare mult. Eu am luat astazi (ieri a€" n.r.) bilete pentru ziua de mA®ine, ceea ce A®nainte nu era posibil decA®t la Agentiea€, ne-a declarat Elena Manescu.

Potrivit sefului Diviziei Comercial al RTFC Galati, ing. Gabriel Enciu, de cA®nd s-a A®nfiintat postul de rezervari telefonice directe pentru ziua curenta, care raspunde la numarul de telefon 496000, s-au solicitat de catre calatori peste 30 de rezervari. AŽn ceea ce priveste riscul ca noul sistem de rezervari A®ncrucisate sa agraveze traditionalele A®ncurcaturi la casele de bilete, cA®nd doua sau mai multe persoane primeau aceleasi locuri, acesta sustine ca problemele au fost eliminate cu totul. a€žNoul sistem ia locurile la rA®nd si le repartizeaza. Casiera nu mai poate interveni sa rezerve un loc pentru ca nu stiu cine a vrut sa stea la geam, asa ca nu vor mai aparea aceste A®ncurcaturia€, sustine Gabriel Enciu. AŽn ciuda faptului ca permite rezervarea telefonica a biletelor pentru ziua A®n curs si la casa de bilete pentru oricare dintre urmatoarele 30 de zile, noul sistem prezinta si un dezavantaj serios, ce-i drept, pentru calatorii A®ntA®rzati. Cu trei minute A®nainte de plecarea trenului casiera de la ghiseul respectiv nu va mai elibera nici un fel de legitimatii de calatorie, asa ca nu insistati. Ragazul de trei minute are menirea de a permite procesarea informatiilor A®n timp util de catre noul sistem si, de ce nu, efectul pozitiv de a nu-i mai pune pe multi A®ntA®rziati A®n situatia de a alerga dupa tren pA®na A®n ultima secunda.