Noul Citroen C3 are cateva atuuri in plus fata de masinile concurente din segmentul sau: Polo si Fiesta.  Designerii Citroen spun ca noul C3 pastreaza o mare parte din identitatea vechii generatii, pe care, daca esti fanul exprimarilor pretentioase, l-ai putea numi design evolutiv. Noi nu vedem nicio asemanare, nici macar sigla nu mai seamana de cand Citroen a hotarat reimprospatarea imaginii de firma. Asta este bine, pentru ca vechiul C3 era atat de rotund si dragalas incat ne vine sa pariem ca din cei 2.000.000 de oameni care l-au cumparat peste 70% erau femei, iar restul de 30% erau genul de barbati foarte usor influentabili de prietene/sotii. Daca alegi o culoare ceva mai masculina si ii montezi niste jante fumurii noul C3 poate fi luat in serios indiferent de nivelul de testosterone din sange. Un Citroen mic care poate apela atat la publicul masculin cat si la cel feminin. Mic si sofisticatPrimele cinci minute pe care le petreci in noul C3 implica dureri serioase de ceafa, asta pentru ca te uiti numai in sus incercand sa iti dai seama cum de nimeni in afara de Citroen nu a mai montat un astfel de parbriz intr-o masina de clasa mica. Se numeste Zenith si in schimbul a 500 de euro iti pune la dispozitie o suprafata vitrata care se prelungeste pana deasupra capetelor soferului si pasagerului din dreapta. Initial pare un artificiu menit sa iti ia ochii, dar ajungi sa te obisnuiesti cu vizibilitatea sporita si senzatia de spatiu. Si lucrurile bune nu se opresc aici: materiale plastic si textile, finisari, cromatica, toate peste ce ne-a obisnuit clasa mica in ultimii ani. La prima vedere noul C3 a preluat stafeta calitatii de la Polo si a fugit cativa metri buni cu ea.In plus, spre deosebire de german, versiunile de baza ale lui C3 nu arata ca o tabla neagra asezonata cu butoane. Am mai vazut aceasta abordare bazata pe creativitate si cromatica la Fiesta, doar ca, spre deosebire de americani, francezii au confirmat si la nivel de finisari. Spatiul pentru pasagerii de pe bancheta se incadreaza in media segmentului, prin urmare daca ai peste 1.80 m si vrei sa stai confortabil la volan persoana din spatele tau nu va fi foarte fericita. Pentru distante scurte nu e chiar o problema, la fel si portbagajul de 300 l in configuratia standard.Construit pentru orasNu am avut nevoie de prea multi km pentru a realiza ca traseul sinuos de test nu il va pune niciodata pe noul C3 intr-o lumina buna. Ca orice Citroen, C3 joaca pe cartea confortului si nu a dinamicii, un lucru destul de evident atunci cand iei in calcul atat ruliul caroseriei cat si senzatia ca volanul nu are o legatura directa cu puntea fata. La acest capitol, Polo si Fiesta isi disputa suprematia fara prea multe proteste din partea lui C3. Muta insa actiunea in oras si micutul francez se dovedeste foarte agil si confortabil, bifand exact cele doua casute pe care le astepti de la o masina destinata mediului urban. Motorul recomandat este desigur unul pe benzina, in cazul de fata 1.4 l si 95 CP legat la o cutie manuala cu cinci trepte (12.590 euro cu TVA inclus). Pentru 300 de euro in plus versiunea diesel de 1.4 l si 70 CP ofera cuplu si autonomie superioare, dar are tendinta de a se plafona destul de usor odata ce treci de nivelul cuplului maxim. Propulsorul 1.6 Hdi / 92 CP rezolva aceasta problema, dar asta doar daca esti dispus sa platesti inca o diferenta considerabila de pret.Motorul pe benzina de 120 CP (15.690 euro cu TVA inclus) are sens in cazul in care planuiesti drumuri mai lungi, pentru ca in oras diferenta de cuplu la turatii mici este insesizabila fata de motorul de 1.4 l.



Citroen a reusit sa invete din greselile concurentei completand cu succes majoritatea spatiilor libere lasate de Polo si Fiesta. Daca esti in cautarea unui mini spatios, confortabil si cu personalitate, showroomurile Citroen tocmai au devenit o oprire obligatorie.