Primul test cu Citroen C4 a confirmat tendintele lansate de marca franceza odata cu noua generatie C5. Astfel, cu fiecare nou model, Citroen devine un concurent de temut si pentru marcile germane plusand decisiv la capitolul tehnologie.

Pana acum cativa ani lucrurile erau destul de simple in clasa compacta: modelele germane reprezentau prima optiune, datorita fiabilitatii, robustetii, motorizarilor economice si interiorului corect. In schimb, le lipseau emotia, sarmul si gadgeturile de ultima generatie. Toate aceste lipsuri se regaseau la concurentii francezi, dar acestia din urma pierdeau puncte la capitolul placerii de a conduce si din cauza lipsei rigorii tipice germane. Surprinzator, francezii au facut primul pas in directia corecta, cele mai noi modele aducand clientilor fiabilitate, placere de a conduce si motorizari performante. Cel mai bun exemplu il constituie noul Citroen C4, pe care am avut ocazia sa-l conducem in tarile nordice. Tendinta de a fi cat mai aproape de "linia germana" se poate observa si la nivelul caroseriei, unde C4 vine cu o noua tema de design, mult mai serioasa, dar fara a altera valorile marcii - emotia si creativitatea. Cresterea in cele trei dimensiuni (5 cm in lungime, 2 cm in latime si 3 cm in inaltime) nu au facut decat sa-i stilizeze formele care inspira siguranta si un spatiu interior generos. Tot datorita acestei cresteri in lungime, noul C4 ofera cel mai mare portbagaj din segment - 408 litri, o valoare care nu poate fi trecuta cu vederea.

Un C5 hatch?

Cand am ajuns la bord, prima intrebare a fost: sigur este noul C4 si nu C5 hatch back? Si asta este de bine, deoarece C5 reprezinta un etalon in ceea ce priveste calitatea fabricatiei, materialele alese, precum si spatiul interior. In cadrul testului organizat de reprezentantii Citroen, ne-au fost puse la dispozitie masini full options, nivel de echipare Exclusive. Am ramas placut impresionati de forma ideala a scaunelor, functia de masaj sau sistemul de navigatie cu display cat a televizorului din bucatarie, dotari care pana nu demult nu se gaseau nici in clasa limuzinelor medii. Calitatea fabricatiei este ireprosabila, in schimb amplasarea anumitor comenzi necesita ceva obisnuinta.


C4 zburator







Cea mai mare calitate a noului C4 este aceea ca te izoleaza de tot ceea ce se petrece in jurul tau, o senzatie de parca te-ai afla pe un covor zburator. Bineinteles, antifonarea are un cuvant important de spus, dar si motorizarile de ultima generatie contribuie substantial. Astfel, aveti de ales intre motorizari pe benzina cu puteri cuprinse intre 95 CP si 155 CP sau motorizari diesel care dezvolta de la 90 CP pana la 150 CP. In cadrul test drive-ului, am condus cele mai puternice motorizari: 1.6 l benzina turbo de 155 CP, respectiv 2.0 diesel de 150 CP. Cum era de asteptat, motorizarea pe benzina se descurca onorabil cu 1.250 kg, dar este penalizata de cutia automata robotizata cu 6 trepte. Aceasta schimba treptele destul de brutal si ezita considerabil cand pedala de acceleratie este apasata cu hotarare. Insa, daca abordati un stil de conducere economic sau schimbati treptele de la padelele din spatele volanului cand turatia este sub 2.500 rpm, nu veti intampina aceste mici inconveniente. Cireasa de pe tort este propulsorul diesel de 2.0 l si 150 CP, cuplat la o cutie de viteze manuala cu sase trepte, motorizare placuta in exploatare si care pune in valoare punctele forte ale masinii.