ADAC, renumitul Club Auto German, a realizat un nou studiu, care clasifica masinile in functie de fiabilitate, potrivit Capital.ro. Documentul este structurat pe cinci clase de vehicule - mini, mica, medie inferioara, medie si medie superioara - si ia in calcul numarul de defectiuni constatate de specialistii ADAC in urma solicitarilor facute de membrii sai pe parcursul anului trecut.
Conform metodologiei, in clasament au intrat doar masinile care au fost comercializate cel putin trei ani pe piata germana, au fost inmatriculate in mai mult de 10.000 de exemplare intr-unul dintre acesti ani, iar in restul anilor in minimum 5.000 de unitați. In clasa mini, cel mai fiabil automobil este, conform ADAC, Toyota Aygo, urmat de Fiat 500 si Peugeot 107. La clasa mica, liderul fiabilitatii este Mini, urmat de Peugeot 207 si Mitsubishi Colt. Surprinzator, cel mai fiabil dintre modelele germane incluse de ADAC in acest segment este Opel Meriva, care a ocupat locul patru, in timp ce Volkswagen Polo se afla doar pe pozitia a zecea, iar Opel Corsa - pe 11. Cele mai putine defecte din clasa medie inferioara au fost observate de specialistii ADAC la modelul BMW seria 1. Pe pozitia secunda se afla Audi A3, iar pe a treia treapta a podiumului - Peugeot 308, urmat de Mercedes B si A klasse. Volkswagen Golf ocupa locul sapte, Renault Megane este pe 15, Opel Astra - pe 16, iar Ford Focus - pe 19.

BMW, lider

Clasa medie este dominata autoritar de masini germane, liderul segmentului fiind BMW X3, urmat de Mercedes C klasse si BMW Seria 3. Primul model al unui producator din afara Germaniei prezent in clasament ocupa locul sase si este Nissan Qashqai.
La clasa medie superioara, liderul fiabilitatii, adica modelul la care au fost raportate cele mai putine defecte pe parcursul anului trecut, este Audi A5, urmat de BMW Seria 5 si de Audi A6. Asa cum se poate observa, germanii de la ADAC au o maniera proprie de interpretare a claselor de vehicule, luand in calcul doar lungimea acestora. Asta, in ciuda faptului ca la editia din 2010, care lua in calcul defectele aparute pe parcursul anului 2009, clasele de vehicule au fost mult mai bine structurate, astfel incat BMW X5, de exemplu, nu era inclus in aceeasi clasa cu Audi A6 sau Mercedes Clasa E. La editia din 2011, daca modele precum BMW X3, Ford Kuga sau Ford S-Max au fost incluse in clasa medie, in clasamentul segmentului mediu superior, pe pozitia a sasea, dupa Mercedes S klasse si Volvo S60, poate fi gasit SUV-ul Mercedes-Benz M klasse, urmat de BMW X5 si de VW Touareg.
Un lucru demn de luat in seama este faptul ca, in timp ce Dacia Sandero ocupa un onorant loc sapte la clasa mica, Logan se afla doar pe pozitia a 24-a din 29 de locuri la clasa medie inferioara.
De asemenea, BMW Group, are in toate clasele unde este reprezentat, un model pe prima sau cea de-a doua pozitie. In clasa medie, BMW X3 este de mai multi ani etalonul fiabilitatii, in timp ce BMW Seria 3 ocupa pozitia a treia. Cu un numar deosebit de mic de defectiuni in ultimul an, Mini si BMW Seria 1 ocupa prima pozitie in segmentele pe care le reprezinta, in timp ce BMW Seria 5 se claseaza pe locul al doilea.