Capital informeaza : O noua autostrada care va lega Romania de Occident: noi visam, altii chiar lucreaza

Dezvoltarea accelerata a infrastructurii de drumuri din Romania inregistrata in ultimii ani aduce din nou in actualitate autostrada Belgrad - Timisoara. Din pacate, totul ramane deocamdata la stadiul de idee. Singura portiune la care intr-adevar se lucreaza este centura de ocolire a localitatii Varset, un drum de 8 kilometri care este realizat pe profil de autostrada si care va face parte din viitoarea legatura rutiera rapida, scriu cei de la Timișoara Online.
Noua autostrada Timisoara - Belgrad face parte dintr-un proiect mai amplu: ea ar urma sa lege Timisoara de Belgrad si de aici pana in Italia. Noul proiect de infrastructura apartine de coridorul european XI.
Tion.ro scrie ca aloarea investitiei necesare pentru realizarea autostrazii Belgrad - Pancevo - Varset, in lungime de 92 de kilometri este de 570 milioane de euro. Vestea proasta este ca aceasta alocare financiara este prevazuta pentru programul investitional desfasurat pana in anul 2027.
O mare parte a magistralei care leaga astazi Vatinul de Belgrad este deja realizat la profil de autostrada. Iar cei care cunosc drumul spre capitala Serbiei stiu ca este vorba despre o parte din portiunea dintre Pancevo si Belgrad, sosea realizata in anul 2002. Totodata, in acest moment se lucreaza la varianta de ocolire a Varsetului. Este vorba de 8 kilometri de drum realizati la profil de autostrada si care vor face parte din viitoarea autostrada.
Desi nu este oficial, posibilul traseu al autostrazii ce ar pleca de la Timisoara a fost in mare trasat. Punctul de plecare ar fi undeva in zona Remetea Mare sau Izvin. Soseaua va trece peste Timis.

50 de km prin Romania

Conform proiectului, autostrada ar pleca din Timisoara, prin Varset, Belgrad, Cacak, apoi prin Podgorica si Bar, ajungand deci in Muntenegru, de unde se poate asigura o legatura catre Bari, in Italia. La finalizare, noua autostrada va avea in jur de 600 de kilometri. Teoretic, aproximativ 50 de kilometri din noul drum se vor gasi pe teritoriul Romaniei, urmand sa asigure legatura intre granita cu Serbia si Timisoara, respectiv cu Coridorul IV European, care include si autostrada Arad - Timisoara. Alti 400 de kilometri vor reprezenta autostrada de pe teritoriul Serbiei, urmand ca in Muntenegru aceasta sa strabata aproximativ 160 de kilometri.
In timp ce noi incercam sa gasim bani pentru acest nou proiect, sarbii lucreaza deja la coridorul XI, la un tronson de autostrada pe care presedintele Boris Tadic tocmai l-a inspectat de curand.
Portiunea Belgrad - Cacak este impartita in 4 segmente: Belgrad-Obrenovac (25 km), Obrenovac-Ub (27 km), Lajkovac-Ljig (25 km) și Ljig-Cacak (50 km).
Coridorul XI va fi conectat la Coridorul X, care leaga Muntenegru de Bosnia-Herzegovina.