Sindicalistii de la Avioane Craiova au avut recent prima runda de negocieri cu reprezentantii Aero Vodochody, compania ceha care a achizitionat pachetul majoritar de 80,97% din actiunile constructorului de avioane. Potrivit liderului sindical Victor Peta, noii patroni vor sa aduca unele modificari la contractul colectiv de munca, fiind nemultumiti de numarul mare de salarii compensatorii pe care trebuie sa le plateasca în cazul unor disponibilizari.
„Daca se fac disponibilizari, angajatii de la Avioane Craiova primesc între 16 si 40 de salarii compensatorii, în functie de vechime. Reprezentantii Aero Vodochody doresc sa discutam aceste aspecte. În principiu, ar vrea sa mai reduca valoarea acestor plati“, a declarat Peta. Cehii sunt nemultumiti si de numarul mare de personal TESA si, neoficial deocamdata, ar vrea sa disponibilizeze circa o treime din cei 681 de salariati. Raportul dintre personalul TESA si muncitori este de 1:1. Cehii de la Aero Vodochody urmeaza sa decida si ce aparate de zbor vor produce la Craiova. Cel mai probabil, fabrica olteana va produce elicoptere marca Sikorsky S-76, unele dintre cele mai cunoscute din lume la aceasta categorie. S-76 a fost dezvoltat înca din anii ’70, cu mult succes. Este folosit de oameni de afaceri, de armata, pentru transportul sanitar, dar si ca vehicul de lux - fiind utilizat chiar si de familia regala din Marea Britanie. Cea mai mare flota de S-76 este detinuta de CHC Helicopter Corporation, care are 79 de aeronave. În SUA, este folosit de politia americana pentru a supraveghea autostrazile. Aero Vodochody este cel mai mare producator de avioane militare cu reactie de antrenament din lume.