Ti-ai cumparat masina dintr-un parc auto second hand din strainatate, dar nu ai avut posibilitatea sa îi faci verificari temeinice. Dupa aducerea masinii în tara, este indicat sa mai faci mici operatiuni de întretinere.Chiar daca masinile la mâna a doua au carnet de întretinere în service, totul ramâne la nivel de declaratii si încredere. Deocamdata, numai în cazul marcii VW se poate verifica istoricul unei masini în momentul în care o cumperi din autohaus, spun cei care aduc masini second hand din Germania, pentru revânzare. Daca ai un amic care se poate interesa la dealerul VW local, îti poate comunica telefonic toate informatiile relevante despre automobilul respectiv pe baza seriei de identificare. Alternativa este ca, dupa aducerea masinii în tara, sa îti burdusesti buzunarele cu mai multe milioane si sa te duci la service. Schimbul de ulei si cel al filtrului de ulei sunt obligatorii. Daca dispui de istoricul masinii, te-ar ajuta sa stabilesti când este necesar viitorul schimb. Este mai simplu sa înlocuiesti filtrul de aer decât sa investighezi eventualele uzuri. Urmeaza filtrul de combustibil. În afara, se schimba rar, dar în România nu va mai face fata, mai ales daca „hranesti“ motorul cu alta benzina decât cea de calitate superioara. Pasul urmator ar fi sa schimbi distributia, curea, role, întinzatoare, si eventual pompa de apa, îndeosebi în cazul unei masini turbo-diesel. Daca autovehiculul este achizitionat dintr-un parc auto, nu ai garantia schimbarii complete (ar putea fi pastrate piese vechi). De obicei, distributia nu este schimbata pentru ca ar însemna ca vânzatorul sa mai scoata din buzunar 500 de euro pentru un kit complet. Ca exemplu, este suspect un turbo-diesel care a facut 50.000 de kilometri în patru ani. Masina ar fi putut rula lejer 100.000 de kilometri, deci trebuie schimbata distributia. Ignora numarul de kilometri rulati, mai ales daca în momentul cumpararii nu poti conecta masina la un aparat de diagnostic, care sa citeasca si computerul de bord. În continuare, e recomandat sa schimbi lichidul de frâna, cel de racire si cel pentru servo-directie. Nu se poate sti când au fost înlocuite ultima data. Daca pe masina este instalat un sistem de alarma care nu s-a comercializat în România, schimba-l. În cazul unei defectiuni, este foarte greu sa gasesti accesoriile necesare daca nimeni nu le importa. Este de preferat sa cumperi o alarma after-market cu multe optionale, pentru care exista service si piese de schimb.Pneurile, placutele de frâna sau alte elemente „la vedere“ pot fi verificate vizual, însa în cazurile de mai sus, e bine sa nu risti.Permisul de Conducere EuropeanPermisul International de Conducere este un document eliberat de ACR care confirma actualul permis de conducere national. De ce este util? Dupa aderarea României la Uniunea Europeana, tot mai multi aleg sa-si petreaca vacanta în strainatate sau sa calatoreasca în interes de serviciu, în tarile comunitare, cu masina, fapt pentru care au nevoie de acest permis. Este bine de stiut faptul ca firmele de închirieri masini din Europa, cât si din întreaga lume solicita, în momentul în care doriti sa închiriati un autoturism, si prezentarea Permisului International de Conducere eliberat de ACR, acesta fiind valabil din ziua emiterii.Materiale realizate cu informatii preluate de pe  WWW.INFORMATIIAUTO.RO