Avansarea la locul de munca înseamna mai multa apreciere, responsabilitati mai mari si un salariu mai bun. De aceea, promovarea la serviciu este visul oricarui angajat.Pentru a avea succes la serviciu, nu trebuie sa stati cu bratele încrucisate, asteptând propunerea de avansare, ci, dimpotriva, trebuie sa actionati. Potrivit specialistilor în resurse umane, cheia succesului este productivitatea în munca. Pentru a fi avansati în functie, e nevoie sa demonstrati ca sunteti productivi. Trebuie sa aveti rabdare si sa respectati anumiti pasi. În primul rând, fiti foarte atenti la ceea ce vi se cere. "Cu cât stiti mai bine ceea ce vrea seful de la dumneavoastra, cu atât puteti promova mai repede", noteaza specialistii în cariera de la elady.ro.  
Stabiliti-va prioritatile! Trebuie sa demonstrati ca sunteti capabili sa identificati cele mai importante lucruri care trebuie facute. "Gânditi-va ce trebuie sa faceti mai întâi, ce este mai important", este sfatul specialistilor mai sus-mentionati.Dupa ce ati analizat foarte bine tot ce aveti de facut, va puteti pune întrebarea care dintre sarcinile pe care le aveti de facut va aduce un beneficiu companiei în care lucrati si neîndeplinirea carei sarcini va va produce numai rau.Odata stabilite prioritatile, trebuie însa si rezolvate în totalitate. "Rezolvarea rapida a sarcinilor pe care le aveti de îndeplinit va atrage cu siguranta atentia sefilor si promovarea mult dorita. Daca acordati timpul necesar rezolvarii fiecarei sarcini, rezultatele pe care le veti avea vor vorbi în numele dumneavoastra", noteaza www.elady.ro. Totusi, nu întreceti masura, astfel încât sa faceti greseli. 
"Asigurati-va ca sunteti vazut ca un angajat-model" Pentru ca atitudinea la locul de munca este extrem de importanta, asigurati-va ca activitatile dumneavoastra profesionale sunt impecabile si ca reusiti sa va impuneti ca lider. "Asigurati-va ca sunteti vazut ca un angajat-model, a carui munca a fost apreciata de-a lungul timpului", este sfatul specialistilor în resurse umane de la www.info-ghid.com. În plus, munca în echipa este la fel de importanta ca si activitatile profesionale desfasurate pe cont propriu, mai ales ca aprecierea colegilor conteaza la fel de mult ca si cea a sefilor. 
Cum decurge discutia despre promovare Daca promovarea nu vine din partea sefilor, specialistii va sugereaza sa aveti o discutie cu acestia, în care sa dezbateti subiectul, nu înainte de a va asigura ca activitatile profesionale sunt direct proportionale cu cerintele dumneavoastra. Când va aflati fata în fata cu seful, explicati-i ce sperati sa realizati în noua pozitie în cadrul firmei."Aratati-i ca pentru dumneavoastra bunastarea companiei este extrem de importanta", va sfatuiesc consilierii www.info-ghid.com. De aceea, trebuie sa va faceti din timp o parere despre contributia dumneavoastra la profitul firmei, despre calitatea muncii pe care o depuneti si a echipei din care faceti parte, despre calitatile manageriale si avantajele de care beneficiati deja în cadrul firmei.
În acelasi timp, aratati-le sefilor ca v-ati gândit serios la activitati profesionale complexe si la responsabilitatile pe care le-ar implica o pozitie superioara a dumneavoastra în cadrul firmei.
Ce faceti daca raspunsul e NU
În cazul în care, în urma discutiei cu sefii, raspunsul la solicitarea de promovare este negativ, specialistii va sfatuiesc sa nu ezitati sa solicitati politicos un motiv plauzibil al acestei decizii. În plus, întrebati ce trebuie sa faceti pentru a avansa în cariera sau pentru a fi macar pe lista pretendentilor la promovare.