Pentru a atrage cat mai multi clienti companiile din domeniul imobiliar dezvolta de cativa ani o noua stategie de piata. Agentiile au inceput sa ofere, pe langa consultanta in gasirea locuintei, si sprijin in obtinerea finantarii necesare.

In timp agentiile imobiliare s-au confruntat cu clienti dornici sa achizitioneze imobile, dar care nu reuseau sa obtina creditele necesare in timp util. Si asta nu din cauza unei situatii financiare care nu le-ar permite sa contracteze creditele, ci de cele mai multe ori din cauza conditiilor specifice ale bancilor.

Spre exemplu, de multe ori s-a intamplat ca unele unitati bancare sa refuze un client care va obtine apoi aceeasi suma de la o alta banca. Pe de alta parte brokerii de credite au uneori clienti care puteau obtine un credit, dar nu-si gaseau o locuinta adecvata. Toate aceste piedici inseamna timp pierdut si uneori chiar si pierderea imobilului dorit sau a avansului platit cu ocazia precontractului.

Asa se face ca in prezent, in Galati, agentiile imobiliare ofera, pe langa consultanta in gasirea unei case, si sprijinul pentru contractarea unui imprumut. "Intr-adevar este o strategie de piata sau de marketing la care apeleaza agentiile imobiliare care isi respecta clientii. Agentia noastra a incheiat parteneriate cu 14 banci din oras pentru ca un client - cumparator de credit - sa nu mai trebuiasca sa mearga el la aceste 14 banci pentru consiliere, ci pot veni in biroul nostru, iar prin intermediul nostru vin cele 14 banci la el", a declarat Gabriel Baicu, administratorul agentiei Retrocasa.

Acelasi lucru ni l-a spus si administratorul agentiei imobiliare Imob Grup Expert, Mihaela Balau, care a adaugat ca au parteneriate incheiate cu aproape toate bancile inca din 2004.

Intai creditul, apoi locuinta

Aceasta este ordinea in contractarea unui imprumut si achizitionarea unui apartament. Practic clientului i se face o analiza financiara pentru a se stabili suma imprumutata pentru care s-ar incadra si la ce banca. Apoi, in functie de cati bani poate obtine, ii vor fi prezentate proprietatile imobiliare disponibile.

"Este foarte avantajos pentru clienti (cumparatorii de credit si de locuinta) pentru ca pot merge intr-un singur loc unde pot rezolva si nevoia creditului, dar si pe cea de locuinta, asta fiind ordinea corecta a derularii procesului, prima data se rezolva creditul, iar in limita lui se cauta imobilul", a mai explicat Baicu.



Avantaje, dezavantaje

Daca in ceea ce priveste dezavantajele reprezentantii agentiilor sustin ca nu se poate vorbi de asa ceva pentru niciuna dintre partile implicate, avantajele sunt din ce in ce mai multe. In primul rand clientii sunt scutiti de drumurile la toate bancile si sunt informati si de noutatile de pe piata imobiliara.

"Le aducem la cunostinta promotiile care sunt pe piata bancara si ii scutim de drumurile numeroase pe care ar trebui sa le faca din banca in banca. In plus economisesc timp, evita birocratia si au prioritate in analizarea dosarului si acordarea creditului", a adaugat Mihaela Balau.

La randul lui, Baicu ne-a explicat ca unul dintre criteriile de parteneriat cu bancile de care se bucura agentia Retrocasa este timpul scurt de derulare a procesului de acordare a creditului: "As spune ca un client prezentat bancii de agentia noastra castiga si prin timpul scurt de obtinere a creditului".

La alta agentie am aflat ca cel mai scurt timp in care a fost contractat un imprumut a fost de cinci zile. Una peste alta, strategia adoptata de agentiile imobiliare este binevenita, mai ales ca in prezent conditiile de creditare s-au inasprit, astfel incat un imprumut se obtine din ce in ce mai greu.