"Zborurile low-cost concureaza transportul de autocare", ne-a declarat Traian Badulescu, purtatorul de cuvant al ANAT (Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism). ßi asta pentru ca aceste zboruri sunt mai rapide, au aproximativ aceleasi preturi, vizeaza aceleasi orase europene ca si transporturile de autocare. ßi intr-adevar, Valeriu Ispir, reprezentantul unei companii care efectueaza zboruri low-cost, ne-a declarat ca numarul estimat de clienti pentru anul viitor este de 500.000 de persoane. Aceasta cifra reprezinta 50% din piata de profil.

Avantaje...

Unul dintre cele mai importante avantaje ale unor astfel de servicii este pretul redus. Daca va rezervati un bilet cu cateva luni inainte, aveti sansa sa il achizitionati la un pret de 0 RON, la care se adauga doar taxele de aeroport, pana la 80 RON. "Costul unui bilet este cu atat mai mic cu cat rezervatia se face mai din timp. Datorita faptului ca punctele de plecare si de destinatie ale curselor low-cost sunt si orase mai mici ale Romaniei, ele vor contribui la dezvoltarea acestor zone", a mai declarat Traian Badulescu. Turismul va fi impulsionat, va creste traficul de calatori pe aceste aeroporturi. ßi de asemenea, se vor construi noi hoteluri pentru cazarea calatorilor. Pe langa avantajele acestor zboruri, trebuie mentionate si dezavantajele lor.

ßi dezavantaje ale zborurilor low-cost

Pretul unui bilet redus nu asigura nici un serviciu la bord, decat contra cost. De asemenea, nu sunt alocate locuri. O alta problema a acestor zboruri este ca au ca destinatie aeroporturi secundare si conexiunile cu marile orase se fac mai greu. In plus, zborurile intercontinentale nu sunt incluse in serviciile oferite de aceste companii. Asa ca, pentru a calatori pe un alt continent, clientii trebuie sa se indrepte spre companiile de linii regulate. Pentru a contracara oferta companiilor de zboruri ieftine, marile companii de linii regulate isi ajusteaza si ele preturile, oferind reduceri clientilor. (S.N)