Compania de Apa "Oltenia" ii refuza unei craiovence bransarea la conducta de apa stradala. Ileana Bloanca isi disputa cu vecinii "dreptul de proprietate" pe vechiul bransament.

Ileana Bloanca, din Craiova, s-a trezit, in urma cu patru ani, cu conducta de apa si caminul pe terenul vecinului - un nepot cu care si-a impartit mostenirea dupa moartea sotului. Teava pleaca de la reteaua stradala, intra la vecini, ajunge la camin si de aici, pe sub gard, la abonatul de la nr. 51 de pe strada Bibescu. Ca acesta are drept de proprietate pe teren, nimeni nu contesta, dar faptul ca s-a facut si proprietar pe bransamentul vecinilor ridica mari semne de intrebare. "Cand am impartit mostenirea cu cumnatii si cu nepotul sotului meu, pompa de apa a ramas pe terenul lui. A adus oameni si mi-a scos-o, a pus-o pe terenul meu, dar caminul a ramas pe terenul lui si s-a racordat si el. Cand cei de la apa au pus camine la poarta, au venit la mine, au sapat groapa si l-au asezat aici la mine. Seara, el (nepotul - n.r.), care spune ca il cunoaste pe un inginer de la Apa, (intr-adevar, inginerul respectiv este chiar seful Serviciului Comercial din cadrul CAO - n.r.) a fost nemultumit ca este caminul pus la mine. A doua zi, muncitorii au scos caminul, au astupat groapa si l-au mutat la el la poarta. L-au acoperit si cu pamant. De ce? Nu stiu", spune Ileana Bloanca. Femeia sustine ca angajatii Companiei au fost influentati sa schimbe caminul, iar racordurile le-au facut dupa ureche si dupa cunostinte. Aceasta considera ca, fiind abonata de zeci de ani, ar fi fost normal sa i se puna un camin, iar racordarea sa i se faca direct de la conducta principala si nu prin curtea vecinului. Nou-venitul putea sa-si faca un alt racord, separat de al femeii, pentru ca problemele mai mari vor incepe in momentul instalarii apometrelor, deoarece o sa fie doi consumatori pe un singur apometru. "Daca plesneste teava sau am probleme cu robinetul, eu nici nu pot sa opresc apa pentru ca nu ma lasa la camin. Cand am vrut sa ma uit, m-a dat afara, m-a imbrancit si a zis ca nu am ce sa caut in curtea lui. Si apoi au venit cei de la Companie, au intrebat de apometre. Aici cum fac? Pun un singur ceas? Cum se vede care, cat consuma?", se intreaba Ileana Bloanca.

Si caminul...?

Pentru remedierea situatiei, Ileana Bloanca s-a adresat Companiei de Apa "Oltenia", care se face vinovata de situatia creata. Femeia a depus din noiembrie 2008 la distribuitorul de apa al orasului trei petitii si a fost in repetate randuri in audienta. "Pe 17 noiembrie 2008 am depus o cerere inregistrata cu numarul 4600/17.11.2008. A doua este de pe 12.03.2009, cu numarul 1009, iar a treia, cu nr. 1655/13.04.2009. La aceste cereri si la cele verbale nu am primit nici un raspuns, asa cum ziceau ei, in 30 de zile. Imi spuneau de fiecare data sa merg acasa ca se rezolva", spune Ileana Bloanca.
Reprezentantii Companiei de Apa "Oltenia" ne-au dat un raspuns naucitor: "Referitor la sesizarile Ilenei Bloanca se efectueaza verificari si vor fi luate masurile prevazute de legislatia aflata in vigoare". Acestia au completat ca nu se baga in litigiile dintre persoanele fizice. Acum intelegem de ce petitionara nu a primit nici un raspuns la cele trei sesizari ale sale.
In schimb, vecinii, familia Ana si Vica Bloanca, cumnati cu Ileana Bloanca, sustin ca bransamentul cu pricina este proprietatea lor, pentru ca intr-un fel este "mostenire de familie". "Aceasta femeie numai procese ne-a facut. Avem, cred, vreo 70. I-a facut fiul meu tot ce a vrut. Are pe altcineva si vrea sa-si refaca viata. Dar, mai bine, intrebati vecinii, pe doamna Avramescu, sa vedeti ce va spune. Ca a bagat nea Costica apa, adica tata. Nu stiu daca a fost pe numele fratelui meu, ca si eu am bagat curentul pe numele meu. Ce acte are ea? Si noi avem acte. Ce ii trebuie ei camin? Sa-si puna singura ca, daca vin sa monteze apometre, n-o sa-i platesc eu apa", spune Vica Bloanca.