Nemultumirile siderurgistilor legate de transportul la locul de munca nu au ramas fara ecou, reprezentantii celor 4 sindicate, FSS Metarom Galati, Sindicatul Solidaritatea al Siderurgistilor (SSS), UTSL si Forum incercand sa gaseasca impreuna cu administratia Combinatului solutii pentru rezolvarea acestei probleme.

In cadrul negocierilor purtate zilele trecute, administratia Combinatului le-a solicitat sindicalistilor sa intocmeasca o procedura privitoare la asigurarea transportului angajatilor la locul de munca. Principalele nemultumiri existente la acest capitol sunt legate de starea precara a unora dintre cursele de conventie precum si inghesuiala aparuta din cauza calatorilor "clandestini", respectiv a angajatilor firmelor care efectueaza prestari de servicii pe platforma siderurgica.

Potrivit liderului sindicatului Siderurgistul, Ionica Pricopie, din cei 13.767 de angajati ai Combinatului, aproximartiv 13.000 vin la munca cu tramvaiele sau cu cele 62 de autobuze cu care exista incheiat un contract cu societatileTransurb si Atlas. "Problema cea mai mare este legata de faptul ca si angajatii firmelor de prestari servicii, care nu platesc niciun leu pentru transport, vin la locul de munca cu aceste autobuze, lucru care determina inghesuiala mai ales dimineata, la schimbul 1. In urma discutiilor purtate, cele patru sindicate am transmis o adresa celor doua societati prin care am solicitat eliberarea unor abonamente care sa fie date angajatilor Combinatului iar accesul in cursele de conventie sa se poata face numai pe baza acestor acte. De asemenea, am mai solicitat ca reprezentantii celor doua societati sa faca si controale pentru a-i depista pe cei care nu au dreptul sa circule cu autobuzele sau tramvaiele", ne-a mai declarat liderul sindicatului Siderurgistul, Ionica Pricopi.

Astfel, in timp ce cateva sute de angajati ai firmelor de prestari servicii circula clandestin cu ajutorul mijloacelor de transport, cei 13.000 de siderurgisti scot lunar din buzunar 28 de lei, reprezentand jumatate din costul unui abonament, diferenta fiind platita de Combinat.

Presedintele SSS, Gheorghe Tiber, ne-a declarat ca la sfarsitul acestei luni reprezentantii celor patru sindicate se vor intalni cu conducerea Atlas si Transurb pentru a discuta pe tema abonamentelor precum si a imbunatatirii conditiilor de transport ale siderurgistilor.

"O alta tema discutata in cadrul negocierilor a fost legata de transportul celor 600 de siderurgisti care nu locuiesc in oras si fac naveta. Practic, este vorba de acordarea, lunar, de catre conducere, a unei sume reprezentand 50 la suta din contravaloarea biletelor de transport", ne-a mai precizat Gheorghe Tiber.