Situatie complicata pe centura Bailestiului. Consiliul Judetean Dolj se lauda ca va primi aproape cinci milioane de euro, fonduri guvernamentale, pentru modernizarea a cinci kilometri de drum, dar, de fapt, Ministerul Dezvoltarii a spus ca pretul este umflat si a cerut sa se taie din costuri
CJ Dolj a umflat de trei ori costul pentru reabilitarea a cinci kilometri din drumul DJ 561 sau centura Bailestiului. Presedintele consiliului, Ion Prioteasa, a dat ieri ca si rezolvata problema banilor, dar a trecut sub tacere problemele reale.
"Avem un semnal sigur de la Ministerul Dezvoltarii. Printre lucrarile importante aprobate, pe primul loc este centura ocolitoarea de la Bailesti, care are 4,5 - 5 milioane de euro. Si pentru bailesteni este foarte bine sa cream centura", a spus Prioteasa amintind si de alte drumuri care trec prin comune conduse de primari PDL. "Chiar daca sunt primari PDL, drumurile raman in Dolj", a spus el, incercand sa demonstreze cat de impartial este atunci cand vine vorba despre investitii. In realitate, banii care vor veni pentru reabilitarea centurii sunt de trei ori mai putini. Si asta, deoarece calculele CJ Dolj nu bat cu cele ale ministerului. Sa explicam.

De la CJ Dolj, fara numar

Consiliul judetean a depus acum cativa ani un proiect pe Programul Operational Regional incercand sa atraga fonduri europene pentru reabilitarea centurii Bailestiului. Proiectul a trecut, dar a primit un punctaj mic si a fost devansat de alte proiecte. In concluzie, CJ a ramas fara finantare. Din cauza numarului mare de proiecte aprobate, dar ramase fara sustinere financiara, guvernul a emis anul trecut o ordonanta prin care a dat drumul la reabilitarea si modernizarea a 10.000 de kilometri de drumuri judetene in care au intrat si cei cinci kilometri din DJ 561. Singura, dar marea problema este ca in proiectul consiliului judetean costul unui kilometru de drum reabilitat este de un milion de euro, pe cand standardul de cost aprobat de guvern in vara anului trecut pentru aceasta categorie de drum este de doar 273.000 de euro. Standardul de cost a fost aprobat de guvern la propunerea Ministerului Dezvoltarii tocmai pentru a elimina preturile umflate pentru lucrarile la drumuri.
Vazand diferenta uriasa de bani, comisia ministeriala de avizare i-a trimis pe reprezentantii CJ Dolj la plimbare si le-a sugerat sa taie serios din costuri, cum or sti si de unde or sti. Deci, nici vorba de aprobare.