La deschiderea unui salon aeronautic din China, au fost primite 100 de comenzi pentru C919, avionul cu care China spera sa zdruncine dominatia gigantilor Airbus si Boeing.
C919, avionul comercial mediu curier cu 160 de locuri al chinezilor va intra in competitie directa cu liderii Airbus si Boeing, a spus Chen Jin, director de marketing al Commercial Aircraft Corporation of China, compania care dezvolta proiectul. Presa chineza noteaza ca, daca pana acum aviatia civila este dominata de Airbus si Boeing, patternul AB va deveni ABC, odata cu dezvoltarea C919.
Comenzile anuntate la Zhuhai Airshow 2010 au fost facute de patru companii mari din China (Air China, China Eastern, China Southern, Hainan Airline) dar si de doua companii de leasing, printre care General Electric Capital Aviation Services.
Avionul C919 va fi terminat in 2012, iar primul zbor va avea loc in 2014, an in care chinezii spun ca va intra si in operare comerciala, dupa ce va primi toate autorizatiile.
Constructorii spun ca avionul are multe avantaje: o noua generatie de motoare si de materiale pentru fuselaj, consum de carburant mai mic cu pana la 15% fata de avioanele de acelasi tip ale concurentei, emisii cu pana la 5% mai reduse.
Totusi, cum chinezii nu au progresat foarte mult cu motoarele, propulsorul noului avion va fi fabricat de CFM International, un joint venture intre GE Aviation, (divizie a corporatiei americane General Electric) si Snecma, o divizie a firmei franceze Safran.