ROMTELECOM, compania care a detinut ani de zile monopolul pe piata telefoniei fixe, vrea sa se schimbe la fata. Noul boss al operatorului român de telefonie, Yorgos Ioannidis, anunta modificari substantiale ale strategiei prin care ROMTELECOM intentioneaza sa-si recâstige clientii. Sute de mii de abonati au renuntat în ultimii ani la serviciile ROMTELECOM, dupa aparitia societatilor de telefonie alternativa si dezvoltarea companiilor de cablu care au oferit gratis servicii de voce. Grecii de la OTE, cei care detin pachetul majoritar de actiuni al ROMTELECOM, au schimbat mai multe echipe manageriale, dar cota de piata a companiei s-a prabusit încontinuu. Yorgos Ioannidis, noul director general al ROMTELECOM, vrea sa realizeze ceea ce nu au reusit predecesorii sai: sa schimbe imaginea de companie învechita a ROMTELECOM, sa dubleze conexiunile de banda larga si sa coopereze mai mult cu Cosmote, firma sora. Pentru aceasta, Ioannidis a anuntat ca, de saptamâna viitoare, ROMTELECOM va lansa pe piata noi oferte, competitive.  ROMTELECOM nu ieftineste abonamentele Yoannidis a gasit o explicatie pentru declinul ROMTELECOM din ultimii ani. „Compania nu a fost suficient de atenta la schimbarile de pe piata. S-a creat o distanta între companie si evolutia de pe piata telecomunicatiilor. Cred ca fosta conducere s-a implicat mai mult în restructurarea ROMTELECOM si de aceeea nu au observat, asa cum trebuia, anumite semnale care apareau pe piata. Transformarea societatii dintr-una de tip monopolist, cu 50.000 de angajati, într-una cu 12.000 de angajati este o sarcina foarte grea si în acest proces se poate întâmpla ca staff-ul din conducere sa aiba o imagine gresita despre ceea ce se întâmpla în domeniu. Eu nu am venit aici nici ca Iisus, nici ca salvator. Prima mea responsabilitate este sa stopez exodul clientilor“, a declarat pentru GdS noul director general al ROMTELECOM. Yoannidis a precizat ca pentru început compania nu se va axa pe reducerea preturilor la abonamente, ci pe oferirea unor servicii suplimentare incluse în acelasi cost.„Am putea sa oferim cadouri, produse sau bonusuri. Cosmote si ROMTELECOM vor veni cu oferte comune. De exemplu, daca ai abonament la ROMTELECOM, beneficiezi de avantaje la oferta Cosmote. Peste o saptamâna vom lansa noile oferte, iar de la anul acestea vor fi mai consistente“, a spus bossul ROMTELECOM. Acesta a adaugat ca operatorul român de telecomunicatii nu poate oferi telefonie gratuita, asa cum procedeaza competitorii sai, din doua motive: pe de o parte, tarifele sale sunt reglementate de statul român, iar pe de alta parte, compania depinde prea mult de veniturile din serviciile de voce. Pentru a rezolva cea de-a doua problema, noua conducere ROMTELECOM intentioneaza sa dubleze în fiecare an numarul conexiunilor ADSL. Totodata, compania se va orienta catre câstigarea unei felii cât mai mari din sectorul business. Daca veniturile de aici vor creste suficient de mult, atunci si preturile în sectorul rezidential ar putea sa scada.