Gandul informeaza : Proiectul AUTOSTRAZII suspendate. Varianta preferata de Oprescu prevede un TUNEL pe sub parcul Herastrau.

Primarul Sorin Oprescu prefera varianta cea mai spectaculoasa a inelului median pentru zona de nord a Capitalei.
Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat ca "inclin catre varianta trei, cea cu doua tunele subterane pe sub Parcul Herastrau, chiar daca este si cea mai scumpa".
Proiectul arhitectilor prevede constructia a doua tunele de 2 kilometri lungime ingropate la 25 de metri sub Parcul Herastrau, cu cate trei benzi de circulatie pe fiecare sens, aproximativ zece kilometri de sosea suspendata si pasaj suprateran pe doua niveluri peste calea ferata Bucuresti-Constanta. Costurile sunt estimate la peste un miliard de euro, insa primarul Oprescu sustine ca astfel numarul exproprierilor va fi minim si vor fi ocolite toate constructiile protejate sau monument istoric. Pentru inelul median nordic arhitectii au desenat trei variante.
Prima varianta si cea mai ieftina, 600 de milioane de euro, prevede constructia autostrazii doar la sol, in a doua varianta inelul median va fi realizat partial la sol si partial suspendat, iar in cea de a treia varianta autostrada va fi suspendata cu doua tunele ingropate sub Parcul Herastrau. Cele trei variante de inel median sunt supuse dezbaterii publice, bucurestenii putand opta pentru una din variante accesand sectiunea Urbanism-consultarea publicului- pe pagina pmb.ro
10 kilometri suspendati, doi kilometri ingropati in Parcul Herastrau
Inelul median pentru zona de nord a Capitalei ar urma sa porneasca de pe Soseaua Colentina si sa ajunga pana pe Soseaua Virtutii. Acesta va avea un traseu suspendat pe aproximativ 10 kilometri si ingropat in zona Parcului Herastrau pe o distanta de doi kilometri. Proiectul prevede ca pe traseul cuprins intre Soseaua Colentina si Soseaua Andronache sa se realizeze doua artere de circulatie de o parte si de alta a caii ferate. Inelul median va intra in subteran in zona Aviatorilor, va traversa Parcul Herastrau si va iesi in suprateran in spatele Casei Presei. Pe sub Parcul Herastrau vor fi construite doua tunele paralele, cate unul pentru fiecare sens de circulatie.
Sefului Comisiei Tehnice de Urbanism, arhitectul Sorin Gabrea, a declarat pentru gandul ca principala cale de rulare va avea cate trei benzi pe sens iar pe toata lungimea acestei artere de circulatie vor exista de o parte si de alta poduri rutiere si artere colectoare.
"Pe calea principala de rulare se va circula, probabil, cu o viteza de 80 de kilometri, astfel incat fluenta traficului sa nu fie ingradita. Calea principala va prelua traficul de tranzit si se va putea astfel realiza interconectarea principalelor drumuri nationale, autostrazile A1 si A3, care vor intra in Bucuresti pe arcul nordic al Capitalei, in felul acesta evitandu-se, in buna masura, afectarea traficului pe arterele principale si strazile din zona centrala". Arhitectii au anuntat ca din primele calcule reiese ca acest sistem va prelua 60.000 de autovehicule iar zona sa de influenta urmand sa ajunga pana la 8.000 de automobile zilnic. "Asta inseamna ca circa 15 la suta din capacitatea inelului principal se va prelua de acest sistem", a mai spus arhitectul Sorin Gabrea.
Pasaje supraterane pe traseul "autostrazii suspendate"
Pe intregul traseu al inelului median pentru zona de nord a Bucurestiului se vor construi pasaje supraterane prin care sa se asigure legatura intre principala artera de circulatie si zonele adiacente. Astfel, un pasaj suprateran va fi realizat de la la Soseaua Andronache pana la Stefanesti. Acesta va facilita traficul intre inelul median nord -sud. Un alt pasaj suprateran se va construi pe tronsonul cuprins intre Soseaua Stefanesti si Autostrada Bucuresti- Brasov, in dreptul cimitirului Andronache. Acesta va permite alipirea cu artera nordica si realizarea unei artere locale cu o banda pe sens.
La intersectia inelului median cu strada Avionului se va realiza un pasaj denivelat superior care sa faciliteze relatia cu arterele locale. Se ia in calcul posibilitatea prelungirii liniei de tramvai spre nord, pe Strada Campu Pipera. Un alt pasaj denivelat se va ridica la intersectia cu strada Elena Vacarescu iar unul pe doua nivele se va realiza peste calea ferata Bucuresti-Constanta. Intre Bulevardul Poligrafiei si Calea Grivitei, la actualul pasaj suprateran se vor modifica lungimea rampelor si se va realiza un pod care sa asigure posibilitatea subtraversarii Caii Grivitei.
Trei variante de inel median
Arhitectii au desenat trei variante posibile ale inelului median pentru zona de nord a Capitalei. Toate variantele pornesc de pe Soseaua Colentina si ajung pe Strada Virtutii, diferentele constand in modul de realizare a inelului median. In prima varianta, intreg inelul median ar urma sa fie construit la sol. Aceasta este varianta cea mai ieftina, realizarea ei urmand sa coste 600 de milioane de euro, dar si cea mai putin agreata de specialisti. Potrivit arhitectului Sorin Gabrea, in aceasta varianta este nevoie de un numar mare de exproprieri si se va folosi o parte din pamantul Parcului Herastrau, teren extrem de pretios.
Varianta a doua presupune constructia a doua tunele subterane care vor trece prin Parcul Herastrau. Acestea vor fi ingropate la 25 de metri, sub galeria viitoarei linii de metrou, si vor avea cate trei benzi de circulatie fiecare. Aceasta varianta ar reduce numarul terenurilor care urmeaza sa fie expropriate, ar rezolva mai usor nodurile rutiere, ar asigura patrunderea facila in zona structurilor pasajelor existente iar calea ferata ar fi traversata suprateran. In aceasta varianta, inelul median va fi construit la sol pana in zona Parcului Herastrau unde intra in subteran, iar din spatele Casei Presei soseaua ar urma sa fie suspendata. In a treia varianta, intreg inelul median se va realiza suspendat, exceptie facand zona Parcului Herastrau unde va intra in subteran doi kilometri.Toate cele trei variante se afla acum in dezbatere publica.
Chinezii, interesati sa investeasca in constructia inelului median
Cinci firme, SC Ecoterra SRL, SC Proiect Bucuresti, SC Metroul SA, SC Western Outdoor SRL si Alpha Studio, au semnat cu Primaria Capitalei contractul pentru elaborarea Planului de Urbanism Zonal (PUZ) si a studiului de fezabilitate. Pentru PUZ si studiul de fezabilitate Primaria Capitalei plateste 15.797.000 de lei, aproximativ 3,8 milioane de euro. Inelul median al Capitalei este inclus in Master Plan si va trebui finalizat pana la sfarsitul anului 2012. De constructia inelului median s-a aratat interesat consortiul chinez Shanghai Construction Group. Potrivit primarului general, Sorin Oprescu, investitia consortiului chinez ar urma sa fie de 700-800 milioane de euro, bani ce urmeaza a fi recuperati din exploatarea autostrazii. La intoarcerea din China, primarul Oprescu a anuntat ca "autostrada suspendata se va numi drum expres, din cauza ca legea nu da voie sa construiesti o autostrada in interiorul orasului". Primarul a mai spus ca "drumul expres va fi si suspendat, si pe pamant, pastrandu-si acelasi traseu".