Bricostore, a doua retea de magazine de bricolaj din Romania, si-a bugetat pentru acest an afaceri de 235 de milioane de euro, dorind extinderea lantului cu cinci magazine in care vor fi investite 50 de milioane de euro, au declarat oficialii companiei. Ei au spus ca un magazin va fi deschis la Oradea.
Un factor important al cresterii afacerii este ritmul accelerat al constructiilor de locuinte, case, acompaniat si de ritmul crescut de cumparari de locuinte. Compania opereaza in prezent opt magazine, care au generat, in 2007, afaceri de 180 de milioane de euro, cu 30% mai mult fata de 2006, in contextul deschiderii unui singur magazin anul trecut. Pentru 2008, Bricostore are in plan deschiderea de magazine in Oradea, Braila, Arad, Focsani si Suceava, investitia medie pe unitate fiind de zece milioane de euro. Piata materialelor de constructii a atins, anul trecut, un nivel de 3-3,5 miliarde de euro, din care produsele distribuite in lanturile de magazine specializate au avut o pondere de 40-45%. Trebuie sa tinem cont insa ca retailerii clasici, precum Praktiker sau Bricostore, comercializeaza produse pentru segmentul do-it-yourself, in timp ce retelele mari, precum Arabesque, Ambient sau Dedeman, ofera la vanzare si materiale de constructii clasice, precum ciment sau adezivi. Valoarea pietei de bricolaj a depasit, anul trecut, nivelul de un miliard de euro, peste estimarile initiale, care o plasau la circa 900 de milioane de euro. Ponderea bricolajului in sectorul materialelor de constructii este inca la nivel scazut fata de alte tari din regiune, ceea ce face din Romania o piata-tinta pentru multi jucatori internationali.
In 2007, reteaua turca de magazine de bricolaj Tekzen a deschis primul magazin din Romania, la Brasov, in urma unei investitii de zece milioane de euro. Tekzen si-a propus sa deschida patru unitati de tip "do-it-yourself" in Iasi, Craiova, Oradea sau Arad, urmand ca, in acest an, sa fie operationale 14 magazine.