Tot mai multe branduri internationale vor sa intre pe piata din Romania in sistem de franciza fiind din ce in ce mai atrase de stabilitatea care se prefigureaza. “Este un moment de explozie a francizei“, spune Razvan Blid, consultant in cadrul companiei CHR Consulting. El adauga ca in acelasi timp tot mai multi producatori sau furnizori de servicii de pe piata autohtona vor sa vanda altora marca proprie. Potrivit reprezentantului CHR Consulting, companii ca Rompetrol sau Rodipet sunt francizorii recunoscuti deja. Pe de alta parte, branduri ca “Vel Pitar“ sau “La mama“ tatoneaza deja piata pentru a deveni francizori in perioada imediat urmatoare.
De altfel, trebuie spus ca pentru urmatoarea perioada se prefigureaza deja o adevarata avalansa de marci de lux internationale. Nume sonore de la magazine de lux pentru femei la cafenele vor sa patrunda pe piata autohtona in sistem de franciza.
Ca sa-ti deschizi o afacere in franciza poti sa platesti de la 5.000-6.000 de euro ca in cazul Fornetti (patiserie), pana la milioane de euro daca este cazul unui hotel, arata Blid. El mai spune ca “grosul investitiilor romanesti se cifreaza intre 50.000 si 150.000 de euro“.
Potrivit datelor Asociatiei Retelelor de Franciza din Romania, in prezent exista 43 de francize romanesti (Tina R, Just Sons Studio, Smartree, Depozitul de Calculatoare) si 128 de francize straine (Kenvelo, Dallmayr Kaffe, Fornetti, Germanos). De asemenea, in Romania exista deja peste 1.000 de francizati.